درب ضد سرقت چیست؟

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، این نوع درب ورودی قرار است از ما در برابر سارقین محافظت نماید. به‌علاوه باید به عنوان یک درب ورودی ویژگی‌های آن را نیز به‌همراه داشته باشد. آن‌چه از یک درب ورودی انتظار داریم؛ استحکام بالا، عایق بودن در برابر دما، رطوبت و صدا است. زیبایی نمای ظاهری این محصول نیز دارای اهمیت زیادی است. یک درب ضد سرقت دارای دو بخش داخلی و بیرونی است. در هر بخش نیز تمهیدات و تجهیزاتی دارد که آن را نسبت به یک درب معمولی ممتاز می‌کند و شخصیتی ویژه به آن می‌بخشد. در نهایت از این محصول انتظار داریم؛ مانند یک سد دفاعی عمل نماید و با ایجاد حداکثر ایمنی، خیالمان را از هر جهت راحت کند.

درب ضد سرقت

یکی از انواع درب‌های ورودی درب ضد سرقت است. این محصول با ساختار خاص خود، توانایی محافظت از مدخل ورودی ادارات، شرکت‌ها و منازل را دارد. در زمان خرید درب ورودی ضد سرقت باید توجه کنیم که ظاهر و نمای این محصول نیز مانند بسیاری از درب‌ها معمولی است. به همین دلیل مهم باید در زمان خرید درب ضد سرقت بدانیم چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهیم تا از ایمنی و حفاظت بخشی این نوع درب اطمینان حاصل نماییم. در این نوشتار اطلاعات دقیقی درباره درب‌های ضد سرقت ارایه می‌نماییم و اجزای آن را به‌صورت دقیقی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

درب ضد سرقت یکی از انواع درب‌های ورودی است. انسان به صورت کلی در پی افزایش امنیت خود است. یکی از راه‌های افزایش امنیت برای انسان در فضایی که در آن مشغول به کار یا زندگی است، استفاده از درب ضد سرقت است. درب ضد سرقت با توجه به ویژگی‌های که در ساختار خود دارد می‌تواند به میزان زیادی حس خوب امنیت را به ساکنین منتقل کند. در ادامه با انواع درب‌های ضد سرقت آشنا خواهیم شد. سپس عوامل موثر بر قیمت درب ضد سرقت را بررسی کرده و در انتها نکاتی را در مورد خرید درب‌های ضد سرقت مرور می‌کنیم.

درب ضد سرقت کاپیراش

شرکت کاپیراش تولید کننده تخصصی انواع درب‌های داخلی و ورودی است. کاپیراش به‌صورت نخصصی اقدام به تولید این محصول می‌کند. کیفیت درب‌های داخلی ضد سرقت کاپیراش بسیار بالا و هم‌تراز با انواع درب ترک است. انواع درب ضد سرقت کاپیراش عبارت هستند از:

درب ضد سرقت مدرن

این محصول دارای نمایی ساده و امروزی است. تزیینات این محصول زیاد نیست و تا حد ممکن از قسمت‌های برجسته و نقوش در این محصول کمتر استفاده می‌شود. استفاده از چوب ام دی اف با انواع روکش جهت ایجاد سادگی و کارآیی بالای این محصول، در نظر گرفته شده است. ساختار درونی این نوع درب، در هر دو سبک یکسان است و دارای کیفیت بسیار بالایی است.

درب ضد سرقت کلاسیک

این محصول در نمای ظاهری خود دارای نقوش برجسته و اشکال منظم هندسی مانند دایره، مربع و مستطیل است. از سوی دیگر نمای دستگیره و کلون و سایر تجهیزاتی که جلوی چشم است از نوع برجسته و چشم‌گیر انتخاب می‌شود. انواع رنگ چوب مناسب‌ترین رنگ برای درب ورودی با سبک کلاسیک است. درب‌های ضد سرقت کلاسیک کاپیراش را می‌توانید به‌صورت آماده خریداری نمایید. امکان سفارشی سازی این محصول نیز وجود دارد و می‌توانید اجزای ظاهری آن را بنابر سلیقه خود تغییر دهید و درب سفارشی ورودی خود را تحویل گیرید.

انواع درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت همان طور که از نامشان پیداست برای جلوگیری از سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرقت همیشه یکی از روش‌هایی بوده است که امنیت افراد را تحت شعاع خود قرار داده است. در کنار این با توجه به رشد فضاهای تجاری، شرکت‌ها و سازمان‌ها اسناد مختلفی را در فضاهای اداری بایگانی می‌کنند. از بین رفتن یا سرقت هر کدام یک از اسناد می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به شرکت‌ها و سازمان‌ها بزند. علاوه بر اسناد تجهیزات اداری و تجاری نیز از ارزش بالایی برخوردار هستند و طبیعی است که سازمان‌ها برای محافظت از این اسناد با استفاده از درب ضد سرقت باشند. با این توضیحات دو دسته‌ی مهم در مورد درب ضد سرقت این گونه است:
  • درب ضد سرقت مدرن
  • درب ضد سرقت کلاسیک

اجزای درب ضد سرقت

برای خرید درب ضد سرقت، پیش از هر چیز بهتر است با اجزای آن آشنا شویم. آشنایی با اجزای این محصول کمک می‌کند تا در زمان خرید آن بدانیم باید به چه نکاتی توجه ویژه داشته باشیم و کیفیت چه بخش‌هایی را به دقت بررسی نماییم. اجزای یک درب از نوع ضد سرقت عبارت هستند از:

جنس رویه درب ضد سرقت

رویه بیرونی درب ضد سرقت باید از متریالی اطمینان بخش باشد. این اطمینان از آن جهت مهم است که این رویه باید بتواند در برابر گرما، سرما، رطوبت و مواردی از این دست ایمن باشد. درب‌های ضد سرقت آماده فروش را از رویه MDF می‌سازند. انواع روکش‌های مناسب چوب ام دی اف؛ عایق محافظتی خوبی در برابر رطوبت و دما محسوب می‌شود. استفاده از روکش‌های ضد آب PVC نیز این محصول را در برابر رطوبت ایمن می‌کند. با این وجود ممکن است مشتری درب ورودی با روکش خاصی را مد نظر داشته باشد. در این گونه موارد لایه بیرونی را از متریال مورد نظر مشتری سفارشی سازی می‌کنند. در هر صورت این رویه به عنوان نمای بیرونی یک درب ورودی باید بتواند ظاهر محصول را به بهترین شکل ممکن جلوه ببخشد.

جنس لایه درونی درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت در لایه درونی خود دارای یک لایه فولاد مستحکم هستند. این لایه فولادی از درب در برابر عوامل آسیب زننده ای مثل فشار، ضربه، شکستگی، اهرم کردن و ... محافظت می‌کند. وجود این لایه فولادی است که باعث تفاوت این نوع درب نسبت به درب‌های دیگر می‌شود. لایه فولادی این محصول را در برابر رطوبت نیز محافظت می‌کند و بر ماندگاری آن می‌افزاید. ضخامت ورقه فولادی داخل درب 2 میلی متر است و دارای یک لایه رنگ محافظتی پوشاننده نیز است. ممکن است استفاده از لایه فولادی درون درب، ویژگی عایق صوت و حرارت بودن این محصول را کاهش دهد که برای رفع این مشکل نیز از یک لایه یونیت محافظتی استفاده می‌شود، که تا حد زیادی می‌تواند مشکل را رفع نماید.

چهار چوب درب ضد سرقت

چهار چوب این محصول از جنس فلز فولاد است. این محصول دارای ابعاد استانداردی است که در زمان تولید باید مورد توجه قرار گیرد. فولاد مورد استفاده در درب‌های معمولی، دارای ضخامت 1 میلی متری و در درب‌های سفارشی دارای ضخامت 2 میلی متری است. چهار چوب این نوع محصول بنابر نوع اتصال آن اندازه‌گیری و ساخته می‌شود. طراح و نصاب درب در زمان طراحی و نصب آن باید به این نکته توجه داشته باشد و اندازه چهار چوب مناسب را برای فضای موجود انتخاب نماید.

قفل درب ضد سرقت

قفل میزان ایمنی درب را افزایش می‌دهد. استفاده از چندین قفل پیشرفته و با نوع کار متفاوت می‌تواند ضریب ایمنی را تا حد زیادی افزایش دهد. قفل‌های دیجیتالی و قفل‌های دستی پیشرفته، همگی این محصول را در برابر سارقین و افرادی که به زور می‌خواهند وارد شوند، محافظت می‌کند. هم‌چنین وجود قفل‌های چندین زبانه، که در تعداد جهت‌های متفاوتی حرکت می‌کنند نیز در این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. قفل‌های ترک، دارای بیشترین کیفیت در این زمینه هستند.

لولای درب

با توجه به اجزای به نسبت سنگین این محصول که شامل فلزاتی مانند فولاد است، این درب داری وزن زیادی است. به همین دلیل تعداد لولای این درب باید بیشتر از درب‌های معمولی باشد. جنس لولای این درب نیز باید قوی و مستحکم باشد تا بتواند توان تحمل بار سنگین این محصول را بر دوش خود تحمل نماید. استفاده از لولاهایی با کیفیت بالا، تعداد بیشتر و نصب آن‌ها با تعداد اتصالات بیشتر راه حلی است که برای رفع مشکل سنگینی این محصول ارایه شده است.

دستگیره درب ورودی

از آن‌جا که این محصول یک درب ورودی محسوب می‌شود؛ انتظار داریم دستگیره مورد استفاده در آن دارای زیبایی و کیفیت بالایی باشد. دستگیره‌های ورودی را بنابر سبک طراحی درب انتخاب می‌کنند. دستگیره درب سبک مدرن، ساده اما جذاب خواهد بود و دستگیره درب سبک کلاسیک پر جلوه و دارای نقوش خاص خود است. در حالت کلی این دستگیره باید در کنار کیفیت، زیبایی زیادی داشته باشد تا بتواند یک محصول کاربردی باشکوه را پشتیبانی نماید. به یاد داشته باشید که تعمیر این نوع درب در هر قسمتش هزینه بردار است. به همین دلیل باید از ابتدا از قسمت‌های با کیفیت ساخته شود تا بالاترین میزان کارآیی را داشته باشد.

قیمت درب ضد سرقت

قیمت درب ضد سرقت علاوه بر نوع طراحی و مدرن بودن یا کلاسیک بودن آن، بیشتر به مواد اولیه‌ی مورد استفاده در ساخت آن بستگی دارد. از مهم‌ترین تجهیزاتی که در ساخت درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به مواردی چون فلزات، قفل، چوب، پشم شیشه و پشم سنگ و… اشاره کرد. علاوه برند سازنده‌ی درب ضد سرقت، نحوه‌ی برش و ظریف کاری، اصالت قفل‌های و تجهیزات به کار برده شده و همچنین نوع طراحی از دیگر نکاتی هستند که بر قیمت درب ضد سرقت تاثیر می‌گذارند.

هزینه نصب درب ضد سرقت

برای نصب این محصول باید از افراد متخصص استفاده نمایید. نصب این محصول نیازمند طراحی قاب و چهار چوب استاندارد مخصوص خود است. به همین دلیل در زمان ساخت درب باید، قاب بیرونی با ضخامت تایید شده و در عمق مورد نظر نصب شود. از سوی دیگر به دلیل ساختار خاص این محصول اتصالات و جوشکاری از نوع CO2 مناسب آن است. به دلیل پیچیدگی‌های ساختار این محصول، هزینه نصب آن، برابر با یک ششم قیمت درب خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت درب ضد سرقت

قیمت درب ضد سرقت با توجه به تک تک جزییات آن تعیین می‌شود. به همین دلیل در درب‌های سفارشی ممکن است قیمت بالاتر از حد عادی محسوب شود. با این وجود در انواع آماده درب ضد سرقت همه جزییات سازمان دهی شده است تا این محصول با قیمت مناسبی عرضه شود. جهت برآورد قیمت این محصول یا دریافت اطلاعات مشاوره‌ای در زمینه خرید یا سفارش انواع درب می‌توانید با کارشناسان و مشاوران متخصص ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

ویژگی‌های درب ضد سرقت چیست؟

برای این وسیله از متریال‌های PVC، شیشه و چوب استفاده می‌شود. که در ادامه درباره‌ی هر یک نکاتی را ارایه می‌نماییم:

کابینت روشویی PVC

ارتباط مستقیم رطوبت و آب در سرویس بهداشتی، لزوم استفاده از متریالی ضد آب و ضد رطوبت با مقاومت بالا را ایجاب می‌نماید. PVC مخفف کلمه پلی وینیل کلراید است. این ماده نوعی پلیمر ترموپلاستیک یا پلاستیک فشرده است که در صنایع پتروشیمی تولید می‌شود. پی وی سی، سومین پلیمر پرمصرف جهان است. این ماده دارای ویژگی‌های منحصر به فرد زیر است:
  • ضد آب و ضد رطوبت
  • ضد حرارت
  • مقاوم در برابر ضربه
  • دوام طولانی
  • سبک بودن وزن آن در برابر حجم آن
  • قابلیت شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالا در زمان طراحی و ساخت
پی وی سی از پلی وینیل برگرفته شده است. پلی وینیل در سه نوع زیر عرضه می‌شود، که هر کدام آن‌ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند:
  • پی وی سی سخت UPVC
  • پی وی سی نرم و انعطاف پذیر PVC
  • پی وی سی آرایش یافته OPVC

کابینت روشوی شیشه‌ای

کابینت روشویی تمام شیشه یا ترکیبی دارای جذابیتی ویژه است. این کابینت مخصوص خاص پسندان است و ویژگی‌های فیزیکی خاص خود را دارد. این نوع کابینت بسیار لوکس است.

کابینت روشویی چوبی

چوب مورد استفاده برای این وسیله می‌تواند چوب طبیعی و چوب مصنوعی باشد. البته توصیه ما این است که از چوب طبیعی استفاده نکنید. زیرا نگه‌داری از چوب طبیعی به دقت و توجه زیادی نیاز دارد و مجاورت دایم این وسیله با رطوبت و آب موجب کاهش عمر آن می‌شود. چوب مهندسی شده یا چوب ام دی اف نیز در حالت کلی ضدآب نیست. اما می‌توان آن را به شیوه‌هایی خاص روکش کرد و تا حدودی ضدآب نمود. در ادامه 4 روش مهم برای ضد آب کردن ام دی اف را معرفی می‌نماییم:

استفاده از روکش‌های ضد آب در MDF

روکش‌های ملامینه، ممبران و PVC باعث ضد آب شدن چوب ام دی اف می‌شوند. البته با وجود این روکش‌ها باز هم باید احتیاط‌های لازم در این زمینه انجام شود و به محض برخورد با آب، محل تماس خشک شود. زیرا نفوذ آب به داخل چوب ام دی اف، باعث دفرمه شدن آن می‌شود و کیفیت آن را به مرور پایین می‌آورد.

2. استفاده از ورق نانو در MDF

ورقه‌های نانو شامل نانو پلی اتیلن برای ضدآب کردن و سنتزهای اکسید تیتانیوم برای محافظت در برابر قارچ و باکتری، محافظ بسیار خوبی برای ام دی اف هستند. این ماده به صورت یک لایه نازک پلاستیکی، سطح ام دی اف را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌نماید. ورق‌ نانو دارای مزایای زیر است:
  • ضد آب
  • ضد خش و سایش
  • ضد حرارت

استفاده از اسپری ضدآب نانو در MDF

اسپری‌های نانو می‌توانند کمک کنند تا MDF ضدآب شود. برای این منظور باید ابتدا محل مورد نظر را خشک نمود و گرد و خاک آن را گرفت. سپس تمام سطح مورد نظر را اسپری نمود. این روش بعد از خرید وسیله انجام پذیر است.

روش استفاده از ژل و کرم ضدآب در MDF

این روش در کارگاه موقع ساخت یک وسیله مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ژل و کرم ضد آب، در محل اتصالات و برش‌ها استفاده می‌نمایند. برای قسمت اتصال کابینت با سینک روشویی از این روش استفاده می‌شود تا از نفوذ آب در آن قسمت جلوگیری شود.

میزان امنیت درب ضد سرقت چقدر است؟

در زمینه امنیت از این محصول انتظار داریم که بهترین باشد. به همین دلیل باید همه نکات امنیتی در آن مورد توجه قرار گیرد. این محصول به دلیل لایه فلزی داخل آن، ایمنی ویژه‌ای خواهد داشت. از سوی دیگر جهت عایق کردن آن، از لایه‌های محافظتی ضد صدا و ضد دما در ساختار داخلی آن استفاده می‌شود. هم‌‎چنین یک لایه محافظتی پشم سنگ، جهت ضد آب و ضد حریق کردن آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقاط اتصال این درب با چهار چوب خود، چندین برابر یک درب معمولی است. ساختار حفاظتی این درب به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که این محصول را ضد اهرم شدن می‌کند. این به آن معنا است که این محصول به هیچ عنوان تحت فشار و زور باز نخواهد شد. در چهار چوب این محصول یک نوار زه محافظتی جهت جلوگیری از ورود گرد و غبار و نیز جلوگیری از اتلاف انرژی تعبیه شده است. درب‌های ضد سرقت استاندارد و سفارشی، دارای قفل‌های 11 زبانه هستند که در سه جهت متفاوت عمل می‌کند. طراحی قفل شب بند، زنگ اضافی و دوربین چشمی نیز جهت افزایش ایمنی، در ساختار این درب ورودی، انجام می‌شود.

کجا درب ضد سرقت بخریم؟

درب ضد سرقت را می‌توانید با حضور در بازارهای حضوری مشاهده و خریداری کنید. اما در حال حاضر به علت ترافیک و شلوغی زمان عنصری بسیار مهم است. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از کاپیراش، انواع درب‌های ضد سرقت را با هم مقایسه کنید. هم چنین می‌توانید با کارشناسان باتجربه و مجرب کاپیراش در تماس باشید. تیم فنی و کارشناسی کاپیراش در تمامی مراحل انتخاب و خرید درب ضد سرقت همراه شما خواهد بود. مشاوره خرید رایگان و بازدید از فضای ساختمان از دیگر امکاناتی است که کاپیراش به مشتریان خود ارایه می‌دهد. سوالات متداول

کجا درب ضد سرقت بخریم؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید درب ضد سرقت ابتدا با تیم مشاوره و فنی کاپیراش گفتگو کنید. پس از آن نسبت به خرید درب ضدسرقت اقدام نمایید. ضمنا تمامی مشاوره‌های کاپیراش رایگان است.

درب ضد سرقت را اینترنتی بخریم؟

خرید درب به صورت اینترنتی نیز ممکن است اما بهتر است پیش از انتخاب نهایی به صورت عینی درب را ببینید. یا در محل یا فروشگاه توزیع کننده حضور داشته باشید.

قیمت درب ضد سرقت به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت درب ضد سرقت به عواملی چون، مواد اولیه، برند سازنده، نوع بش، قفل ها، میزان عمر و… بستگی دارد.

آیا درب ضد سرقت گارانتی دارد؟

بله، درب‌های ضد سرقت کاپیراش از گارانتی ۱۰۰ درصدی و طولانی مدت برخوردار هستند.

مشاوره خرید درب ضد سرقت چگونه است؟

کافی است برای دریافت مشاوره فرم درخواست مشاوره را ارسال نمایید یا با شماره 02147623009 تماس بگیرید. کلیه مشاوره‌های شرکت کاپیراش به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

مزایای سفارش درب ضد سرقت

اگر این محصول را با درجه امنیتی بالا نیاز دارید؛ سعی کنید که آن را با کیفیت مورد نظر خود، در جزییات مهم سفارش دهید. سفارش این محصول باعث می‌شود که ظاهر و نمای آن باب میل مشتری باشد. از سوی دیگر کیفیت اجزای آن نیز از سمت مشتری تایید شده خواهد بود. مکان نصب درب ورودی نیز دارای اهمیت است. اگر این مکان دارای اندازه استاندارد باشد می‌توانید از درب‌های ضد سرقت آماده استفاده نمایید. اما اگر ابعاد استانداردی برای چهارچوبه و لنگه در پیش بینی نشده است، سفارش درب ورودی، مشکل را حل می‌کند. جهت سفارش این محصول و یا دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانید با کارشناسان و مشاوران کاپیراش تماس بگیرید و از راهنمایی‌های ما بهره ببرید.

نکات مهم خرید درب ضد سرقت

جهت خرید این محصول باید به سراغ مراکز و شرکت‌های تولیدی معتبر بروید. ساختار این محصول به دلیل پیچیدگی‌های درون و بیرونش نیازمند دقت در طراحی و ظرافت در طراحی و تولید است. به همین دلیل اگر به‌‌دنبال محصولی با کیفیت و ایده‌آل هستید، به سراغ تولید کننده معتبر بروید. در زمان خرید ضمانت نامه درب ضد سرقت را نیز تحویل بگیرید. هر چه ضمانت نامه زمان بیشتری را پشتیبانی نماید، می‌توان به کیفیت و کارآیی محصول اعتماد بیشتری کرد. بعد از خرید نیز نصب این محصول را توسط شرکت تولید کننده انجام دهید. دلیل این توصیه آن است که شرکت تولید کننده تمام ریزه‌کاری‌های ساختاری محصول را می‌شناسد و به همین دلیل در زمان نصب آن، تمام جزییات را در نظر خواهد گرفت و نتیجه بهتر و مطلوب‌تری ارایه خواهد داد.

در این مقاله اطلاعات مهمی در زمینه درب‌های ضد سرقت ارایه شد. این محصول دارای جزییات زیادی در ساختار درونی و بیرونی خود است، تا بتواند ضریب ایمنی و اطمینان خود را در برابر همه عوامل بیرونی؛ مانند ضربه، فشار، آتش سوزی، رطوبت و اهرم شدن، بالا ببرد. این مقاله ضمن معرفی تمام اجزای این نوع درب ورودی کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. انواع درب ورودی کاپیراش در این مقاله معرفی شد تا بتوانید بنابر سلیقه و نیاز خود اقدام به انتخاب بهترین نوع از این محصول نمایید. درب‌های ضد سرقت اداری، آپارتمانی و ویلایی هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی است؛ که انواع آن‌ها در کاپیراش عرضه می‌شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.