درب ضد حریق یکی از انواع درب تجاری است. همان طور که از نام این درب پیداست مقاومت بسیار خوبی در مقابل آتش سوزی دارد. این ویژگی در درب ضد حریق باعث شده است که میزان امنیت این درب‌ها به نسبت سایر درب‌های موجود در بازار بیشتر باشد. درب‌های ضد حریق در ساختار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استحکام بالایی دارند. همچنین پیشرفت در زمینه‌های مختلف طراحی مسبب شده است که این درب‌ها از تنوع خوبی نیز برخوردار باشند. در ادامه با انواع درب‌های ضد حریق آشنا خواهیم شد. ویژگی‌ها و مزایای درب ضد حریق را بررسی می‌کنیم و در انت‌ها نحوه خرید درب ضد حریق را مرور خواهیم کرد.

درب‌های ضد حریق یا درب ضد آتش در مکان‌های مختلفی مورد استفاده هستند. نوع استفاده از این نوع درب ها، باعث شده است که این درب‌ها در طراحی متفاوت با مواد مختلفی ساخته شوند. از مهم‌ترین انواع درب ضد حریق عبارت‌اند از:

درب ضد حریق چوبی چیست؟

درب ضد حریق چوبی از چوب های مقاوم در برابر آتش ساخته شده است. این مدل چوب‌ها از MDF هستند که در ساختار داخلی‌شان از مواد معدنی، پرلایت یا هانی کامب استفاده شده است.

درب ضد حریق شیشه‌ای چیست؟

کاربرد درب ضد حریق شیشه‌ای در بانک ها، ادارت و سازمان‌ها و به صورت کلی مکان‌های پرتردد است. درب ضد حریق شیشه‌ای بر طبق استانداردهایی چون UL و FM ساخته می‌شود. از جمله قابلیت‌های درب‌های ضد حریق شیشه‌ای می‌توان به توانایی تحمل آتش و گرما از بیست دقیقه تا چند ساعت نام برد.

درب ضد حریق فلزی چیست؟

قطر درب‌های ضد حریق فلزی تقریبا چیزی در حدود ۴۶ میلی متر است. این درب‌ها بر روی چارچوب‌های مشخص قرار خواهند گرفت. وزن این درب‌ها زیادتر از درب‌های معمول است و توانایی مقابله با رطوبت را دارند. درب ضدحریق فلزی از مقاومت بالایی برخوردار است و از ورق‌های گالوانیزه، ورق روغنی و… در ساخت آن استفاده می‌شود. در ساختار داخلی آن نیز استفاده از پشم شیشه و پشم سنگ متداول است.

درب‌های ضد حریق علاوه بر مزیت ضد آتش بودن می‌توانند در مواقع ضروری و در صورت بروز حوادثی چوت آتش سوزی به ساکنین ساختمان اداری یا خانگی کمک کنند تا جان خود را نجات دهند. با این وجود از مزایای دیگر درب ضدحریق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاومت بالا در برابر آتش سوزی

در تولید درب‌های ضد حریق نیاز به تاییده سازمان اتش نشانی وجود دارد. مطابق با استانداردهای موجود حداقل مقاومت درب‌های ضد حریق در مقابل آتش مستقیم باید ۹۰ دقیقه باشد. چنین زمانی برای مقاومت در برابر آتش به ساکنین کمک می‌کند تا زمان کافی برای خروج از فضا را داشته باشند.

جلوگیری از نفوذ آتش

یکی از بهترین و شاید حیاتی‌ترین ویژگی‌های درب ضد حریق محصور نمودن آتش است. درب‌های ضد حریق کمک می‌کنند تا آتش از آن‌ها با سایر مناطق سرایت نکند. نکته اینجاست که سرایت آتش به طبقات مختلف و راهروهای اضطراری می‌تواند در مواقع خطر فرصت خروج را از افراد بگیرد، به همین خاطر جلوگیری از نفوذ آتش می‌تواند جزو ویژگی‌های مناسب و خوب درب ضد آتش محسوب شود.

جلوگیری از انتشار دود و مواد سمی

درب‌های ضد آتش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که علاوه بر محصور نمودن آتش و جلوگیری از سرایت آن، هیچ گونه نفوذی بابت دودها و گازهای سمی در آن نخواهد بود. دودها و گازهای سمی یکی از عوامل مهم در مسمومیت و آسیب در زمان آتش سوزی است. استفاده از درب ضدآتش از نفوذ بیشتر و گازهای خطرناک جلوگیری می‌کند.

عایق صدا و حرارت

یکی از ویژگی‌های پنهان درب‌های ضد حریق یا درب ضدآتش عایق صدا و حرارت بودن آن است. از این رو استفاده از این درب‌ها برای مکان‌هایی چون سینما، لابی ها، سالن‌های همایش و… می‌تواند بسیار موثر باشد. زیرا دو هدف را می‌تواند برای ساختمان قابل دستیابی کند. به همین خاطر به درب‌های ضدحریق یا ضد آتش درب‌های چند منظوره نیز می‌گویند.

خروج اضطراری

یکی دیگر از ویژگی‌های درب ضد آتش آن است که به علت استحکام بالا، عدم نفوذ و… از آن می‌توان به عنوان درب خروج اضطراری نیز استفاده کرد. به همین دلیل در بسیاری از ساختمان‌ها استفاده از درب ضدحریق یا درب ضد آتش در خروجی اضطراری امری رایج است.

برای خرید درب ضد حریق چندین راه وجود دارد. شاید مسیر سنتی حضور در بازار برای شناسایی و خرید درب باشد اما با توجه به وضعیت فعلی رفت و آمد و ترافیک، صرف این مقدار زمان شاید درست نباشد. از این رو بهتر است پیش از بازدید حضوری از فروشگاه‌های درب ضد حریق، در فضای اینترنت به دنبال درب تجاری باشیم. کاپیراش تولیدکننده انواع درب‌های ضد حریق، یک سایت جامع از انواع درب‌های ضد آتش است. شما می‌توانید سایت کاپیراش انواع درب‌های ضد حریق را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید با ارسال فرم درخواست مشاوره از مشاوره‌های رایگان کارشناسان فروش، این شرکت نیز بهره ببرید. سوالات متداول

کجا درب ضد آتش و ضد حریق بخریم؟

می‌توانید با استفاده از سایت کاپیراش درب‌های مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با تماس تلفنی با مرکز مشاوره کاپیراش در خرید درب‌های ضد آتش یا ضد حریق، اقدام به خرید و دریافت مشاوره بیشتر نمایید.

قیمت درب ضد آتش یا ضد حریق به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت درب‌های ضد حریق به عواملی چون مواد اولیه، گارانتی محصول و برند تولید کننده بستگی دارد.

طرح دلخواه درب ضد حریق وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید برای سفارش طرح دلخواه خود با تیم کاپیراش تماس بگیرید تا طرح مورد نظر شما به صورت اختصاصی طراحی و تولید شود.

درب‌های ضد حریق چگونه اند؟

درب‌های ضد آتش و ضد حریق از ورقه‌های ضد حریق که ترکیبی است از فلزات مقاوم، شیشه، چوب، پشم شیشه و…

مهم‌ترین ویژگی درب‌های ضد آتش چیست؟

زیبایی، قابلیت هماهنگی با دکوراسیون و چیدمان مختلف، دوام و… از مهم‌ترین ویژگی‌های درب‌های ضد حریق هستند.

مزیت درب ضد آب ضد حریق چیست؟

از جمله مزایای درب ضد حریق یا ضد آتش می‌توان به مقاومت در برابر ضربه و خش، مقاومت در برابر حشرات، مقاومت در برابر رطوب و انعطاف‌پذیری اشاره کرد.

انواع درب ضد آتش کدام اند؟

سه دسته معروف درب ضد آتش یا ضد حریق وجود دارد که عبارت‌اند از درب ضد حریق فولادی یا فلزی، درب ضد حریق شیشه ای، درب ضد حریق چوبی.

استاندارد ساخت درب ضد حریق یا درب ضد آتش چیست؟

مرجع تایید درب ضد آتش سازمان آتش نشانی است اما این درب‌ها براساس استاندارد بین المللی UL و UM ساخته می‌شوند.