درب ورودی حد فاصل دنیای بیرون و درون است. نقطه اتصال فضای درونی و بیرونی چگونه باید باشد؟ امروزه تمایل افراد به سمت استفاده از وسایل پیشرفته و تکنولوژی‌های جدید است. بر این اساس در هر عنصر از دکوراسیون داخلی به دنبال ایجاد رفاه و زیبایی بیشتر است. درب شیشه ای مدرن نیز یکی از انواع درب است که برای ورود به دنیای مدرنیته گزینه مناسبی است و دارای محبوبیت زیادی است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات تخصصی را در زمینه درب فریم لس ارایه دهیم. ویژگی‌ها، مزایای و معایب این درب ادرای و خانگی را بیان می‌کنیم. با آگاهی از این اطلاعات در زمان انتخاب این محصول؛ می‌توانید همه منافع محیطی را در نظر گرفته و متناسب با شرایط موجود بهترین انتخاب را داشته باشید. درب فریم لس از انواع درب‌های داخلی است که به درب چارچوب مخفی نیز شناخته می‌شود. درب‌های فریم لس در سال‌های اخیر با توجه به ظاهر متفاوت، زیبا و مدرن خود توانسته‌اند فروش خوبی داشته باشند. در ادامه با انواع درب فریم لس، ویژگی‌های درب‌های چاچوب مخفی و عوامل موثر بر قیمت آن‌ها آشنا خواهیم شد.
درب فریم لس Frameless یا درب بدون چارچوب یا درب‌های چارچوب مخفی از انواع درب‌های داخلی هستند. با توجه به مخفی بودن این چارچوب یا فریم لس بودن آن، می‌توان پی برد که نکته‌ی اصلی در این درب در چارچوب آن است. چارچوب این درب‌ها به صورت چوبی و آلومینیومی است.

چارچوب چوبی درب فریم لس

ویژگی مهم چارچوب چوبی درب فریم لس، قیمت بسیار پایین‌تر آن نسبت به چارچوب آلومینیومی است. به علت در دسترس بودن و بدون دردسر و ساده بودن چوب می‌توان گفت چارچوب چوبی درب فریم لس بسیار محبوب شده است. دیگر ویژگی چارچوب چوبی، در ساخت درب‌های فریم لس، انعطاف‌پذیری چوب است. چوب به راحتی می‌تواند در طرح‌های خم یا کرو یا ایجاد طرح‌های مختلف از خود به نسبت آلومینیوم انعطاف نشان دهد.

معایب چارچوب Frameless

نخستین موردی را که در مورد معایب چارچوب درب frameless نام برد، عدم مقاومت کافی چوب در مقابل رطوبت و نم است. همچنین جذب و دفع رطوبت موجب تغییر در حالت و حتی اندازه‌ی چارچوب می‌شود که در طول زمان به درب آسیب می‌زند، که به عنوان دومین نکته‌ی منفی چارچوب چوبی درب فریم لس می‌توان از آن نام برد.

>چارچوب آلومینیومی درب Framelessچارچوب آلومینیومی کابردهای بسیاری دارد. در فضاهایی که رطوبت در آن‌ها زیاد است در صورت نصب درب فریم لس، بهتر است از چارچوب آلومینیومی استفاده شود. چارچوب آلومینومی البته مقاومت بالاتری را نیز دارد.

روکش درب فریم لس

در ساخت چارچوب‌های درب‌های فرم لس از مواد مختلفی استفاده می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به روکش پی وی سی، شیشه ای، آیینه ای، روکش طبیعی چوب راش، گردو، بلوط و… استفاده می‌شود. از رنگ‌ها هم رنگ پلی اورتان به عنوان رنگی مقاوم و نفوذناپذیر و رنگ پلی استر به عناون رنگ ضد رطوبت به عنوان رنگ روی چارچوب چوبی درب‌های فریم لس استفاده می‌شود.

درب شیشه ای چیست؟

درب شیشه ای بیشتر به عنوان یک درب ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این یک انتخاب سلیقه‌ای است و ممکن است به دلیل زیبایی و مزایای ویژه این محصول آن را به عنوان درب داخلی اداری یا درب اتاقی منزل انتخاب کنند. شیشه عنصر شگفت انگیز طبیعت است. شکوهمند و جادویی است و می‌توان تمام دکوراسیون داخلی یک محیط را تحت تاثیر زیبایی و مزایای خود قرار دهد. بر خلاف باور عموم شیشه‌های امروزی بسیار مستحکم هستند و در برابر ضربات مقاومت بالایی دارند. از سوی دیگر به دلیل آن‌که شیشه برای ایجاد دریچه‌های ورودی نور بهترین گزینه محسوب می‌شود؛ به این درب ویژگی‌ خاصی بخشیده است؛ که دیگر عناصر فاقد آن هستند.

درب‌ شیشه ای را بر حسب عوامل محیطی گوناگون می‌توان در انواع گوناگون معرفی کرد. ما در این مقاله از منظر زیباشناسانه و افزایش میزان کاربرد آن را به دو نوع زیر تقسیم می‌کنیم:

درب شیشه ای فریم دار

درب‌های شیشه‌ای به دلیل ویژگی‌های خاص خود دارای ساختار متفاوتی در چهارچوبه و نوع نصب هستند. آن‌ها از قانون نصب بقیه درب‌ها پیروی نمی‌کنند. برای این محصول از نوع نصب ویژه خود استفاده می‌شود که توسط متخصصین این امر صورت می‌گیرد. درب شیشه ای فریم دار، یک قاب در چهار سوی شیشه خود دارد. وجود قاب این اطمینان را در ذهن ایجاد می‌کند که درب شیشه ای دارای توانایی ویژه‌ای از لحاظ نصب است. قاب درب می‌تواند دارای رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای باشد. این درب برای کلاسیک پسندان کاربرد بیشتری دارد؛ زیرا استفاده از شکل هندسی منظمی مانند مستطیل در طراحی فریم یا قاب درب، سبک کلاسیک را پر رنگ‌تر نشان می‌دهد.

درب شیشه ای فریم لس

با همه مزایایی که درب شیشه ای فریم دار ایجاد می‌کند؛ درب شیشه ای فریم لس محبوبیت بیشتری دارد. این درب ورودی یا داخلی، در چهار چوبه خود قاب ندارد و تمام سطح درب را شیشه تشکیل می‌دهد. شیوه نصب این محصول با نوع فریم دار تفاوت‌هایی دارد. استفاده از چهار چوب مخفی و اتصال به صورت توکار در دیوار و زمین، سیستمی متفاوت و دارای کارآیی بالا ارایه می‌نماید. اما این درب مزایایی را با خود به همراه دارد که در درب شیشه ای فریم دار مشاهده نمی‌شود. این محصول به عنوان یک درب ورودی می‌تواند در مکان‌های باز و عمومی به‌صورت دولنگه مورد استفاده قرار گیرد و اگر به عنوان درب اتاقی مورد استفاده قرار می‌گیرد تک لنگه طراحی می‌شود.

از جمله مهم‌ترین مواد مصرفی در ساخت درب Frameless می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:
  • چوب راش، چوب کاج، چوب بلوط، چوب گردو و…
  • روکش چوب راش، بلوط، گردو، ملیچ
  • MDF با ضخامت ۸.۱۲ و ۱۶ میلی متر
  • پلای وود با دوام بالا و ضد آب
  • رنگ مصرفی پلی اورتان خارجی
  • چارچوب الومینیومی وارداتی
شرکت‌های تولیدکننده و عرضه کننده‌ی بسیار برای درب Frameless وجود دارند. در حال حاضر چندین روش برای خرید درب Frameless را می‌توان بیان کرد. در روش سنتی افراد به عنوان نماینده خریدار یا خریدار به بازار خرید و فروش درب‌ها مراجعه کنند و با توجه به اندازه و جنس مورد نظر، اقدام به خرید نمایند. در این بین ممکن است از فروشگاه‌هایی خرید کنند که تنها فروشنده هستند. و در نقطه‌ی مقابل با فروشگاه‌هایی مواجه شوند که تولیدکننده و فروشنده هستند. و محصولات خود را عرضه می‌کنند در این صورت شاید از نظر قیمتی و گارانتی وضعیت بهتری را نیز تجربه کنند.
روش دیگری که برای خرید درب Frameless وجود دارد این است که از سایت‌ها و فروشگاه‌ها اقدام به خرید درب نمایند. شرکت کاپیراش یک فروشگاه برای خرید درب‌های مختلف داخلی است. شما می‌توانید انواع درب‌های Frameless را در این سایت بدون هیچ مشکلی ملاحظه کنید. ویژگی‌های آن را بینید و مقایسه کنید. در این حالت انتخاب بیشتری نیز خواهید داشت. علاوه بر این کاپیراش می‌تواند مشاوره‌های رایگان خرید انواع درب اداری و تجاری را به خریداران به صورت رایگان ارائه دهد.

خرید درب فریم لس

خرید این محصول نیازمند توجه ویژه است. جهت خرید اینترنتی لازم است با مشاوران ما تماس بگیرید و از حضور کارشناسان ما در محل اجرا بهره ببرید. دقت داشته باشید که به دلیل ویژگی‌ها و ملزومات خاص این درب باید در زمان طراحی و اجرا دقت زیادی انجام می‌شود. خرید درب شیشه ای کاپیراش را با دریافت ضمانت نامه و خدمات پس از فروش انجام دهید.

سفارش درب فریم لس

برای سفارش این محصول عجله نکنید و ابتدا همه جوانب کار را مورد بررسی قرار دهید. از آن‌جا این محصول دارای نمای ظاهری بسیار دل‌باز و چشم‌گیری است، یکی از اولویت‌های انتخاب انواع درب خواهد بود. جهت سفارش این محصول می‌توانید از طراحان و نصابان حرفه‌ای در این زمینه استفاده نمایید. جهت مشاوره رایگان درباره درب فریم لس با مشاوران کاپیراش تماس بگیرید و از تجربه‌های خوب آن‌ها بهره ببرید.

قیمت درب فریم لس

قیمت درب فریم لس با توجه به متراژ کار تعیین می‌شود. قیمت انواع درب شیشه ای به دلیل ساختار، نوع اتصالات، جنس دستگیره و کیفیت قفل‌های آن، متفاوت است و برای هر درب با توجه به ویژگی‌های آن تعیین می‌شود. جهت برآورد قیمت انواع درب شیشه ای کاپیراش با ما تماس بگیرید.قیمت درب Frameless به میزان زیادی به مواد اولیه، ابعاد و نحوه ی ساخت آن بستگی دارد. یکی دیگر از عواملی که بر روی قیمت درب فریم لس موثر است هزینه‌های مربوط به طراحی، ساخت و نصب فریم درب است. همچنین از دیگر عوامل مورد نظر در تعیین قیمت درب فریم لس، می‌توان به برند تولید کننده و وارداتی یا داخلی بودن درب‌های فریم لس اشاره کرد.

شرکت تولید تخصصی درب ورودی و داخلی کاپیراش در زمینه تولید درب شیشه ای به همراه متخصصین طراحی، اجرا و نصب خود؛ آماده ارایه بهترین محصولات است. در ادامه انواع درب شیشه ای که درکاپیراش تولید می‌شود را معرفی می‌نماییم:

درب شیشه ای فریم لس

این محصول با کیفیت عالی طراحی می‌شود. نوع نصب این محصول به سه روش زیر انجام می‌شود: • کشویی • لولایی • اتوماتیک

درب شیشه ای کشویی

در بسیاری موارد ممکن است مدخل ورودی یا چهار چوب درب دارای محدودیت‌هایی باشد؛ که امکان استفاده از بازشوی لولایی را نداشته باشد. در این زمان استفاده از درب کشویی راهکار مناسبی است. از آن‌جا که استفاده از درب کشویی امکان آسیب و ضربه به شیشه را کاهش می‌دهد و توان نگه دارای درب با ظرفیت بالا را دارد؛ یک درب کاربردی محسوب می‌شود. نصب درب کشویی نیازمند توجهات مخصوص به خود است و بهتر است در زمان ساخت سازه مورد توجه قرار گیرد تا هزینه کمتری به دنبال داشته باشد.

درب شیشه ای اتوماتیک

بهترین درب فریم لس مدرن اداری، درب شیشه ای اتوماتیک است. استفاده از روش بازشوی کشویی توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک کمک می‌کند تا کمترین برخورد با درب ورودی ایجاد شود. به این روش امکان سرایت بیماری و برخورد میکروب‌ها با دست غیر ممکن می‌شود. استفاده از درب تمام اتوماتیک به دلیل سنگینی درب شیشه‌ای، گزینه بسیار ایده‌آلی محسوب می‌شود. از درب شیشه ای تمام اتوماتیک برای فروشگاه‌های بزرگ، مراکز آموزشی، مراکز بیمارستانی و مراکز آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

درب شیشه ای فرانسوی

این محصول از نوع درب شیشه ای فریم دار محسوب می‌شود. درب شیشه ای فرانسوی یک درب کلاسیک است. استفاده از پنل یا شبکه‌های مربعی کوچک، نمای این محصول را به زیباترین صورت ممکن می‌آراید.

این محصول دارای توانمندی‌هایی است که در یک درب چوبی یا درب فلزی نخواهید دید. در این قسمت تعدادی از مزایای این محصول را ذکر می‌کنیم:

ایجاد حس صداقت و رو راستی

یک مکان ورودی را تصور کنید با درب شیشه ای، که امکان دید، از دو سمت در آن برقرار است. این درب ویژگی صداقت و روراستی را برای یک درب اداری به ارمغان می‌آورد. ورود به یک مکان اداری با این ویژگی جذبه خوبی دارد و بدون شک در ذهن کارکنان، مشتریان و مراجعه کنندگان حس خوبی را ایجاد می‌کند.

درب شیشه ای مدرن

ایجاد شیوه طراحی مدرن، برای طراحی دکوراسیون داخلی، یک مزیت مهم برای این محصول است. نمای مدرن امروزه در یک محیط اداری، بهترین انتخاب است. این نما، بر کاربردی بودن و پرهیز از توجه به جزییات غیر کاربردی تاکید دارد. شیشه بهترین متریال برای طراحی یک نمای مدرن اداری است.

بزرگ نشان دادن مدخل ورودی درب

حضور درب شیشه ای فریم لس کمک می‌کند تا هیچ حد و مرزی برای فضای ورودی تصور نکینم. این گزینه مکان ورودی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

قابلیت استفاده در فضای اداری و مسکونی

استفاده از انواع درب شیشه برای مکان‌های ورودی و داخلی فضاهای اداری و غیر اداری رایج است. این یک محصول کاربردی مناسب است که برای همه فضاها می‌توان سفارش داد.

ستایش نور و روشنی

دعوت نور بیشتر در فضای ورودی هر مکانی کمک می‌کند، تا فضای ورودی دلبازتر باشد. علاوه بر آن در بسیاری مواقع نیاز به استفاده از نور مصنوعی را در طول روز کاهش می‌دهد.

در زمان خرید درب شیشه ای؛ انتخاب شیشه خام یا شیشه رنگی با مشتری است. در زمان انتخاب درب داخلی، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که از درب شیشه ای رنگی استفاده کنند. درب فریم لس رنگی مدرن، برای ایجاد هماهنگی در یک فضا، با دکوراسیون رنگی خاص کمک می‌کند. برای این محصول از سه نوع رنگ زیر استفاده می‌شود:

رنگ پلی اورتان

این رنگ دارای کیفیت بسیار زیادی است. از ویژگی‌های مهم رنگ پلی اورتان آن است که در مقابل ضربه، خش و رطوبت دارای ماندگاری زیادی است. رنگ پلی اورتان دارای سرعت بالایی در زمان خشک شدن است و این سرعت تحویل کار را بالا می‌برد.

رنگ پلی استر خارجی

این محصول نیز ماندگاری و دوام زیادی دارد. اما سرعت خشک شدن آن کمتر از رنگ پلی اورتان است.

پوشش تزیینی میکروسمنت

میکروسمنت یک لایه پوشش تزیینی است؛ که از عناصر ترکیبی ویژه، از متریال سیمان و رزین بر پایه آب ساخته شده است. در ترکیبات این رنگ از مواد افزودنی و دانه‌های معدنی نیز استفاده می‌شود. استفاده از این متریال ماندگاری و جذابیت رنگ را زیاد می‌کند. این نوع پوشش به دلیل سازگاری با محیط زیست، نمای مدرن، ضد آب بودن و زیبایی شگفت انگیز، به ‌عنوان لایه پوششی در دیوار، سقف، شیشه و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از شیشه مات رنگی

شیشه مات در رنگ‌های مدرن و متنوع می‌تواند بسیاری از نیازهای یک درب ورودی یا داخلی رنگی را برآورده نماید. استفاده از درب شیشه ای سفید، درب شیشه ای سیاه، درب شیشه ای دودی و ... از محبوب‌ترین رنگ‌های درب مات است. سفارش درب شیشه ای طرح دار، جهت جلوگیری از استفاده شیشه خام، در نمای درب ورودی یک راهکار محسوب می‌شود. به این شیوه می‌توان دو هدف مهم زیر را دنبال کرد:
  • آرم شرکت یا اداره را بر روی شیشه حک کرد
  • احتمال برخورد با شیشه را به دلیل حواس پرتی کاهش داد

درب شیشه ای فریم لس را برای همه مکان‌های ورودی و داخلی می‌توانید سفارش دهید. اما اگر در نمای داخلی‌تان چوب متریال اول را تشکیل می‌دهد؛ از درب چوبی شیشه خور یا ترکیب شیشه و ام دی اف در طراحی درب استفاده نمایید. بیشترین کاربرد این محصول در زمان پارتیشن بندی است. یک فضای پارتیشن بندی چه به‌صورت سرتاسری در یک فضای کاری و چه به‌صورت جزیی در یک اتاق اداری، نیازمند یک درب شیشه ای است. اگر پارتیشن اداری فریم لس دارید؛ با اطمنان درب شیشه ای بدون قاب را سفارش دهید. اما اگر پارتیشن اداری دارای قاب را سفارش داده‌اید درب آن را به‌صورت قاب دار سفارش دهید.
از آن‌جا که این محصول با بقیه درب‌ها تفاوت دارد؛ لازم است در زمان نصب از متخصصین حرفه‌ای در این زمنیه استفاده شود. نصب درب شیشه ای بدون قاب در سه مرحله زیر انجام می‌شود:

مرحله اول نصب درب

در ابتدا باید تمهیدات لازم برای نصب این محصول بر روی دیوار تدارک دیده شود. این تمهیدات شامل نصب ساب فریم به همراه پروفیل فلزی در ابعاد 30 در 60 میلی متر است. این قاب با فاصله یک سانتی متری، از لبه‌های بیرونی، بر روی دیوار طراحی می‌شود. برای ایجاد یک چهار چوب مخفی مستحکم، باید حد فاصل دیوار وساب فریم را توسط گچ و خاک سنگ پر کرد.

مرحله دوم نصب درب

در این مرحله یک چهار چوب با متریال آلومینیوم و با ضخامت تقریبی 4.5 سانتی متر را بر روی ساب فریم قرار می‌دهند. این قسمت هم باید به‌صورت نمای مخفی اجرا شود. به همین دلیل از پوشش گچ برای پنهان کردن آن استفاده می‌شود.

مرحله سوم نصب درب

حال نوبت آن است که درب شیشه ای را با استفاده از لولاهایی مخصوص بر روی لولاهای مخفی نصب و رگلاژ کرد. در زمان نصب باید دقت شود تا هیچ آسیبی به ساختار شیشه و چهار چوب آن وارد نشود. به دلیل حساسیت بالای شیشه؛ این مرحله توجه ویژه‌ای می‌طلبد و در نهایت این توجه ویژه سبب می‌شود ساختار درب و قاب داخل دیوار آسیب نبیند.