درب شیشه ای چیست؟

درب شیشه ای از انواع درب های تجاری است. از دیرباز تاکنون ترکیب مواد مختلف برای ساخت و تولید محصولات جدید همیشه جزو بخش های جذاب و بسیار هیجان انگیز بوده است. ترکیب چوب با فلز، فلز با شیشه و شیشه با چوب همیشه توانسته طرح های مختلفی را ایجاد کند. در تولید درب تجاری نیز از این خلاقیت به وضوح و به میزان بسیاری استفاده شده است. درب های تجاری گوناگونی با توجه به نیازمندی از ترکیب شیشه، چوب و ... ساخته شده اند.

درب شیشه ای نماینده دنیای مدرن

اگر به دنبال جادوی نور هستید؛ درب شیشه ای بخرید. شیشه می‌تواند کمال و زیبایی دنیای واقعی را نمایان کند. برخلاف گذشته که شیشه را مظهر شکنندگی محسوب می‌کردند، با پیشرفت تکنولوژی در صنعت تولید انواع شیشه، شیشه‌های نشکن، ضدخش و مقاوم در برابر ضربه تولید شد. این ویژگی‌ها شیشه را تبدیل به عنصری خاص و فوق‌العاده کرده است. درب با متریال شیشه مناسب برای درب ورودی و درب داخلی است و همین امر آن را به متریالی کاربردی، در صنعت تولید درب، تبدیل کرده است. در این مقاله ویژگی‌های این محصول و انواع درب با متریال شیشه را معرفی خواهیم کرد. برای کامل کردن اطلاعات خود در زمینه این محصول با ما همراه شوید.

انواع درب شیشه ای کدامند؟

پیش از انتخاب و خرید هر محصولی باید انواع آن را بشناسیم. درب‌های شیشه‌ ای نیز دارای انواع مختلفی هستند که بنابر نوع کاربری و نیاز مکان مورد نظر، باید اقدام به انتخاب آن نمود. در ادامه انواع درب شیشه‌ای را معرفی می‌کنیم:

درب شیشه ای ورودی یا داخلی

نکته اول در زمان خرید انواع درب شیشه ای آن است که مشخص کنیم این درب را به‌عنوان درب ورودی نیاز داریم یا به‌عنوان درب داخلی. پاسخ این سوال کمک بزرگی در انتخاب نوع خاص از این محصول می‌کند. به دلیل آن‌که درب‌های ورودی دارای ابعاد بزرگ‌تری هستند باید بنابر ابعاد مکان مورد نظر، سفارشی سازی شوند. درب‌های داخلی در بیشتر موارد دارای ابعاد استانداردی هستند و به همین دلیل بیشتر به‌صورت آماده عرضه می‌شوند.

انواع درب از نظر نوع نصب

درب‌های شیشه ای دارای تقسیم بندی دیگری نیز هستند که بنابر نوع متریال قاب و شیوه اتصالات آن تعیین می‌شود. بر این اساس درب‎‌های شیشه‌ای را به انواع زیر تقسیم می‌کنند:

درب شیشه ای لولایی

این محصول از شیشه سکوریت نشکن با ضخامت بالا ساخته می‌شود. شیوه اتصال این نوع درب مثل درب چوبی و درب فلزی به‌وسیله لولا انجام می‌شود. حرکت این محصول از نوع بازویی است و تا 90 درجه امکان حرکت دارد. در شرایط خاص که درب توسط دیوار حمایت نمی‌شود؛ مانند پارتیشن شیشه ای این زاویه تا 180 درجه افزایش می‌یابد. درب اداری و درب سرویس‌های بهداشتی بیشترین کاربرد مکانی را برای این محصول دارد. انواع لولا از جنس استیل اسنلس ضد زنگ و با استحکام و قدرت بالا، پشتیبانی این محصول را برعهده دارند. انواع لولای درب‌های شیشه ای عبارت هستند از:
  • لولای مرونی
  • لولای هوپه
  • لولای نوا
  • لولای دراما

درب شیشه ای ریلی یا کشویی

این محصول روی قاب‌های ریلی حرکت می‌کند. ریل‌های نصب شده برای این محصول از نوع توکار است و در زمان ساخت سازه باید در دیوار یا فضای پشت آن تعبیه شود. این محصول زاویه دید وسیع‌تری ایجاد می‌نماید و برای باز و بسته شدن نیاز به فضای اضافی ندارد. قاب این محصول از نوع آلومینیوم ظریف و مستحکم است.

درب فرانسوی

درب‌های شیشه‌ای فرانسوی دارای دو ویژگی مهم هستند:
  • همه آن‌ها از مرکز باز می‌شوند
  • همه دارای ظاهری کلاسیک هستند
درب‌ فرانسوی دارای پانل‌های مربعی کوچک است، که قاب‌های آن از شیشه تشکیل شده است. جنس قاب این محصول از UPVC است که یک متریال طبیعی محسوب می‌شود و قابلیت پذیرش روکش در رنگ‌های متنوع را دارد. درب فرانسوی برای دو مکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین مکان به‌عنوان درب ورودی است و دومین مکان به‌عنوان درب پاسیو، بالکن، خانه‌های ویلایی در بخش داخلی رو به حیاط و مواردی از این دست است.

درب شیشه ای فریم لس و فریم دار

یک تقسیم بندی دیگر برای این محصول، انتخاب قاب برای آن است. اگر درب‌های شیشه‌ای فریم یا قاب نداشته باشند، آن‌ها را فریم لس می‌نامند. در این صورت تعداد لولا‌های مورد استفاده در این محصول باید بیشتر باشد و استحکام بالاتری نیز داشته باشد. این نوع درب در بزرگ نشان دادن فضای ورودی تاثیر زیادی دارد. درب‌های شیشه‌ای دارای قاب یا فریم نیز از قاب آلومینیومی ساخته می‌شوند. قاب‌های این محصول در رنگ سفید و سیاه تولید و عرضه می‌شود؛ که متناسب با نمای فضای مورد نظر و سلیقه مشتری، قابل سفارش است.

درب شیشه ای اتوماتیک

درب‌ اتوماتیک شیشه‌ ای به‌صورت هوشمند باز و بسته می‌شود. آن‌ها دارای چشمی هوشمند هستند و گزینه بسیار مناسبی برای درب اداری محسوب می‌شوند. امروزه این درب‌ها، به دلیل عدم تماس دست مراجعه کنندگان با آن در زمان ورود و خروج، دارای محبوبیت زیادی هستند.

قیمت درب شیشه ای چگونه است؟

قیمت انواع درب کاپیراش با توجه به نوع و میزان متریال آن مورد استفاده تعیین می‌شود. درب‌های سفارشی نیز دارای اجزایی هستند که توسط مشتری تعیین شده‌اند؛ به عنوان مثال مدل دستگیره، مدل لولا، طرح نمای درب، سبک درب انتخابی و مورادی از این دست که در نهایت همه موارد فوق قیمت نهایی را تعیین خواهد کرد.

درب شیشه ای اجزای بسیار گوناگونی دارد. هر کدام از این اجزا می توانند بر قیمت نهایی درب شیشه ای موثر باشند. در نتیجه برای آگاهی از قیمت نهایی درب شیشه ای که انواع پرکاربرد و مهم درب های تجاری است ابتدا باید شناخت درستی از عوامل موثر بر قیمت آن ها داشته باشیم. مهم ترین این عوامل عبارت اند از:

مواد اولیه

در ساخت درب شیشه ای با توجه به نیاز و حتی طرح مورد نظر مشتریان می توان از انواع چوب های مختلف نظیر راش، کاج، نراد روسی، پی وی سی، UPVC، شیشه، فلزات و ... استفاده کرد. هر کدام از این موادی که نام برده شد با توجه به نیاز روز بازار قیمت های مختلفی دارند. از این رو می توان گفت که می توانند بر قیمت نهایی درب شیشه ای موثر باشند.

برند تولید کننده

برندهای تولید کننده درب شیشه ای طرح های مختلف گوناگونی از درب شیشه ای را به بازار عرضه می کنند. این درب ها می توانند به گونه ای طراحی شوند که کپی شده ی طرح های موفق باشند یا به صورت اختصاصی تولید شوند. هم چنین برند تولید کننده درب تجاری شیشه ای با توجه به میز ان استفاده از مواد اولیه، تنوع، سابقه کاری، نوع طراحی، کیفیت نهایی محصول و ... اقدام به قیمت گذاری بر روی تولید خود می کند.

ضمانت نامه یا گارانتی درب شیشه ای

بهتر ان است که به هنگام خرید درب شیشه ای به این نکته توجه کنیم که درب ها ضمانت نامه داشته باشند. داشتن ضمانت نامه برای درب های شیشه ای به خریدار اطمینان می دهد که انتخاب درستی داشته است. کیفیت را تا حدود بسیار زیادی تضمین می کند. هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می دهد. اما با این حال دریافت ضمانت نامه یا گارانتی محصول درب تجاری شیشه ای به صورت مادم العمر شاید نیاز به کمی هزینه ی ابتدایی بابت ضمانت نامه باشد. هرچند که با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهید شد که چنین پرداختی منجر به سودآوری در آینده می شود.

تجهیزات مورد استفاده

درب شیشه ای از مواد اولیه ی اصلی چون چوب و شیشه ساخته می شود. اما در کنار این مواد دستگیره ها، قفل ها و لولا ها می تواند با توجه به نظر و نیاز خریدار تغییر کند. در برخی از موارد خریدار ترجیح می دهد که از تجهیزات لوکس تر به عنوان قفل و دستگیره استفاده نماید. در این صورت درب شیشه ای اختصاصی تر و جذاب تری خواهد داشت اما قیمت آن با مشابه درب شیشه ای ساده، قطعا به علت تجهیزات جانبی گوناگون، تفاوت خواهد داشت.

مزایای درب های شیشه ای

وجود عنصر شیشه در این محصول، خواص و ویژگی‌هایی منحصر به فردی به آن می‌بخشد. درب‌های شیشه ای مزایای زیر را برای نماهای ورودی و محیط‌های داخلی ایجاد می‌کنند:

حضور نور طبیعی

وجود شیشه باعث می‌شود؛ هیچ مانعی بر سر راه نور طبیعی نباشد. همین عامل کمک می‌کند تا در تمام روز، نور به وفور از شیشه این نوع درب، به داخل نفوذ کند و جشن باشکوهی ایجاد شود.

صرفه جویی در مصرف انرژی

وجود نور طبیعی به واسطه وجود عنصر شیشه، کمک می‌کند تا در بسیاری از موارد، میزان مصرف نور مصنوعی کاهش یابد. از سوی دیگر استفاده از درب شیشه ای دو جداره کمک می‌کند تا؛ گرما یا سرمای موجود، در فضای داخلی باقی بماند و هدر نرود. به این روش از هدر رفت انرژی تا میزان زیادی جلوگیری می‌شود.

شیشه محیط را بزرگتر نشان می‌دهد

استفاده از درب چوبی و درب فلزی، فضا را کوچک نشان می‌دهند. شیشه به دلیل ماهیت نامریی خود، به‌ویژه در درب شیشه ای فریم لس، فضای داخلی را تا حداکثر مقدار ممکن، بزرگ نشان می‌دهد.

ایجاد فضاهای کاری اشتراکی

استفاده از شیشه، به‌ویژه به‌عنوان درب‌ ورودی و خروجی کمک می‌کند تا افراد از دو سمت آن یکدیگر را مشاهده کنند. این نکته در ایجاد فضاهای کاری اشتراکی که نیازمند ایجاد تعامل دو طرفه در زمان انجام کارهای ویژه است، نقش مهمی ایفا می‌کند. از سوی دیگر به دلیل وجود حد فاصلی هرچند نامریی، در عین داشتن فضای کاری مشترک، هر فرد فضای کاری مستقل خود را نیز خواهد داشت.

درب شیشه ای مدرن زیبا است

زیبایی و شفافیت کمک می‌کند تا نمایی زیبا، در یک محیط با دکوراسیون مدرن ایجاد شود. امروزه سبک و شیوه دکوراسیون اشیای محیط، تاثیر زیادی در افزایش بازده کاری دارد. کارکنان و مراجعه کنندگان در محیطی زیبا و شاداب، دارای روحیه بهتری هستند.

شیشه مستحکم و قدرتمند است

گرچه به‌نظر می‌رسد که ممکن است شیشه، به دلیل جنس لطیف خود معایبی داشته باشد، اما استفاده از شیشه سکوریت و شیشه‌های با مقاومت بالا، بسیاری از عیوب را رفع کرده است و قدرتی مضاعف به این محصول بخشیده است. شیشه سکوریت، یک نوع شیشه با ضخامت و استحکام بالا است؛ که می‌تواند یک درب ورودی یا داخلی مستحکم را عرضه کند.

شیشه سریع تمیز می‌شود

در بسیاری موارد نیازمند عنصری هستیم که به سادگی تمیز شود. شیشه از هر نوعی که باشد با کمک یک تکه پارچه و شیشه شور به راحتی شفافیت روز نخست خود را پیدا خواهد کرد.

شیشه ضد آب است

درب ورودی باید از متریال ضد آب باشد؛ تا در مقابل رطوبت دارای مقاومت باشد. شیشه به دلیل ویژگی‌های خاص خود، ضد آب است و در مقایسه با انواع درب چوبی و درب فلزی دارای مقاومت حداکثری، در مقابل رطوبت و آب است.

شیشه در مقابل نفوذ حشرات ایمن است

زمان استفاده از درب چوبی مشکل آسیب حشرات و خوردگی وجود دارد و برای رفع آن باید راهکارهایی را اندیشید. استفاده از عنصر شیشه یک عامل بازدارنده در مقابل آسیب و خوردگی حشرات است.

قیمت درب شیشه ای مناسب است

در مقایسه با درب‌ چوبی با چوب طبیعی و درب تمام فلزی، شیشه دارای قیمت مناسب‌تری است. به‌ویژه در زمان خرید چندین درب، سفارش درب شیشه ای از لحاظ قیمت بودجه کمتری لازم دارد.

کجا درب شیشه‌ای بخریم؟

برای خرید درب شیشه‌ای چندین راه وجود دارد. شاید مسیر سنتی حضور در بازار برای شناسایی و خرید درب باشد اما با توجه به وضعیت فعلی رفت و آمد و ترافیک، صرف این مقدار زمان شاید درست نباشد. از این رو بهتر است پیش از بازدید حضوری از فروشگاه‌های درب شیشه‌ای، در فضای اینترنت به دنبال درب تجاری باشیم. کاپیراش تولیدکننده انواع درب‌های شیشه‌ای، یک سایت جامع از انواع درب‌های تجاری است. شما می‌توانید سایت کاپیراش انواع درب‌های شیشه‌ای را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید با ارسال فرم درخواست مشاوره از مشاوره‌های رایگان کارشناسان فروش، این شرکت نیز بهره ببرید. سوالات متداول

پیش از خرید درب شیشه ای باید نوع آن را انتخاب نمایید. هر نوع درب از نوع شیشه، دارای محدودیت‌ها و نیازمندی‌های خاص خود برای نصب در مکان مورد نظر است. مشاوران ما در این زمینه راهنمایی‌های لازم را انجام خواهند داد و با در نظر گرفتن مکان اجرای کار بهترین نوع درب را توصیه می‌کنند. خرید غیر حضوری انواع درب کاپیراش به سهولت انجام می‌شود. درب‌های کاپیراش دارای ضمانت نامه با چندین بازه زمانی متفاوت هستند.

کجا درب تجاری و شیشه‌ای بخریم؟

می‌توانید با استفاده از سایت کاپیراش درب‌های مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با تماس تلفنی با مرکز مشاوره کاپیراش در خرید درب‌های تجاری یا شیشه‌ای، اقدام به خرید و دریافت مشاوره بیشتر نمایید.

قیمت درب تجاری یا شیشه‌ای به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت درب‌های شیشه‌ای به عواملی چون مواد اولیه، گارانتی محصول و برند تولید کننده بستگی دارد.

طرح دلخواه درب شیشه‌ای وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید برای سفارش طرح دلخواه خود با تیم کاپیراش تماس بگیرید تا طرح مورد نظر شما به صورت اختصاصی طراحی و تولید شود.

درب‌های شیشه‌ای چگونه اند؟

درب‌های تجاری شیشه‌ای از ورقه‌های شیشه‌ای که ترکیبی است از پلیمر و خرده‌های چوب ساخته می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی درب‌های وردی چوبی چیست؟

زیبایی، قابلیت هماهنگی با دکوراسیون و چیدمان مختلف، دوام و… از مهم‌ترین ویژگی‌های درب‌های شیشه‌ای هستند.

مزیت درب تجاری شیشه‌ای چیست؟

از جمله مزایای درب شیشه‌ای می‌توان به مقاومت در برابر ضربه و خش، مقاومت در برابر حشرات، مقاومت در برابر رطوب و انعطاف‌پذیری و سبک بودن اشاره کرد.

انواع دستگیره درب شیشه ای

همه درب‌های شیشه‌ای به‌جز درب اتوماتیک و درب کشویی نیازمند دستگیره هستند. دستگیره درب‌های شیشه‌ای با انواع دیگر درب‌ها تفاوت دارد. در ادامه تعدادی از انواع دستگیره برای این محصول را معرفی می‌کنیم:
  • دستگیره نوا
  • دستگیره هوپه
  • دستگیره گوی کریستال
  • دستگیره گوی استیل
  • دستگیره مرونی
  • دستگیره دراما
  • متریال این دستگیره‌ها از جنس آلومینیوم و استیل است و در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شوند.

انواع شیشه های درب

انواع شیشه مورد استفاده در این محصول از نوع شیشه نشکن و سکوریت است. شیشه سکوریت دارای ضخامت‌های متفاوتی است که بنابر نوع کاربری سفارش داده می‌شود. توجه به این نکته لازم و ضروری است که همیشه شیشه نامریی در درب‌های شیشه‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در بسیاری موارد جهت ایجاد فضای شخصی و خصوصی نیازمند استفاده از شیشه رنگی یا شیشه‌ مات هستیم. شیشه مورد استفاده در درب‌ها از نوع کلیر، سوپر کلیر و رنگی است. در صورت لزوم استفاده از شیشه طرح دار نیز می‌تواند فضای کاری خصوصی را پشتیبانی کند. طراحی لوگو و شیشه مشبک نیز در ایجاد یک نمای زیبا و با هدف خصوصی کردن فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع درب شیشه ای کاپیراش

شرکت کاپیراش تولید کننده تخصصی انواع درب ورودی و داخلی است. با توجه به انواع درب‌های شیشه‌ای معرفی شده در این نوشتار می‌توانید اقدام به خرید یا سفارش درب مورد نظر خود نمایید. پیش از هر انتخابی می‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید و از مشاوره‌های رایگان ما بهره ببرید. انواع درب‌های اتوماتیک، کشویی، فرانسوی و فریم لس در کاپیراش طراحی و تولید می‌شود. تخصص ما تولید بهترین نوع درب اداری و مسکونی است.

سفارش انواع درب

اگر تصمیم دارید برای فضای ورودی یا داخلی خود از درب با متریال شیشه استفاده کنید، می‌توانید آن را در طرح و مدل مورد نظر خود، از مراکز معتبر تهیه نمایید. سفارش این محصول از مراکز معتبر ضریب اطمینان آن را افزایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که به دلیل حساسیت‌های موجود در متریال شیشه، لازم است این محصول با ضریب اطمینان بالا و با در نظر گرفتن همه نکات احتیاطی نصب شود. هم‌چنین هر نوع درب به ویژه درب از نوع شیشه نیازمند سرویس کاری و بررسی نقاط اتصالی در دوره‌های زمانی تعیین شده است. به همین دلیل خرید این محصول از مراکز معتبر، باعث می‌شود شرکت تولید و نصب کننده آن در زمان مقرر، در محل حاضر شود و ایرادهای احتمالی را رفع نماید.

کلام آخر

این مقاله با هدف معرفی درب از نوع شیشه‌ای به رشته تحریر درآمده است. معرفی شیشه به‌عنوان عنصری با مزایای فراوان، یکی از اهداف این مقاله است. هم‌چنین با معرفی انواع درب با متریال شیشه گستره وسیع این محصول را نمایش دادیم تا با کمک آن بتوانید بنابر نیازتان و با توجه به مکان مورد نظر، اقدام به انتخاب بهترین نوع درب نمایید. این درب از آن‌جا که یک درب اداری نیز محسوب می‌شود، به همین دلیل یکی از آپشن‌های خوب و جذاب برای مدخل ورودی یک فضای اداری محسوب می‌شود. امروزه برای مکان‌های اداری، درب تمام اتوماتیک شیشه ای یکی از محبوب‌ترین نوع درب ورودی محسوب می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای تیم کاپیراش تماس بگیرید و پیش از خرید با انجام مشاوره رایگان بهترین انتخاب را داشته باشید.