درب ABS از انواع درب‌های ضد آب است. ویژگی ضد آب بودن و مقاوم بودن آن در برابر نم زدگی و رطوبت این درب را جزو درب‌های پرفروش و پر استفاده برای درب‌های سرویس‌های بهداشتی و حمام کرده است. در تولید درب ABS از مواد خاصی استفاده می‌شود که می‌تواند به میزان بسیار زیادی از حشره زدگی و حمله‌ی آفت‌ها به درب جلوگیری کند. در ادامه با ویژگی درب ABS آشنا خواهیم شد. عوامل موثر بر قیمت درب ABS را با هم بررسی خواهیم کرد. سپس در مورد نحوه خرید درب ABS مواردی را مرور می‌کنیم.
همان طور که گفتیم این درب‌ها به علت مقاومت بسیار خوبی که در برابر آب، رطوبت و همچنین آفت و حشرات موذی دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این ویژگی ها، ویژگی‌هایی ساختاری درب ABS را می‌توان این گونه بر شمرد:

روکش MDF درب ABS

پس از نصب کلاف داخلی درب‌های ABS در ساخت آن در ورقه‌های MDF استفاده می‌شود. ورقه‌های MDF مورد استفاده در درب ABS در در حالت معمول قطر ۳ میلی متری دارند.

کلاف داخلی درب ABS

کلاف داخلی و ساختار درونی درب‌های ABS بخش مهم آن هاست. کلاف این درب‌ها از چوب روسی است. این چوب‌ها به صورت یکپارچه در ساختار درب تعبیه می‌شوند. همچنین در شبکه‌بندی این درب نیز از چوب هانکام استفاده می‌شود.

روکش نهایی درب ABS

در مرحله‌ی آخر ساخت درب‌های ABS یعنی زمانی پس از کلاف کشی و ساختار دهی درب، روکش ABS بر روی درب قرار می‌گیرد. قطر روکش‌های استفاده شده‌ی ABS در این مرحله به ۱.۲ تا ۱.۴ میلی متر خواهند رسید. این روکش‌ها بر روی درب پرس می‌شوند. پس از آن تمامی حفرات و درزهای موجود به وسیله‌ی رزین وکیوم و پر می‌شوند. پر شدن و بدون حفره بودن درب‌های ABS به مقاومت و نفوذ ناپذیر بودن آن‌ها کمک می‌کند.

درب‌های ABS کاربردهای فراوانی دارد از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • درب‌های استخر
  • درب سرویس‌های بهداشتی
  • درب حمام
  • درب برای مناطق مرطوب
  • درب‌های مخصوص برای مناطقی که مورد هجوم آفات قرار می‌گیرند
  • درب‌های واتر پروف
  • درب‌های توالت
  • درب ضدآب
برای متوجه شدن قیمت درب ABS می‌بایست چندین و چند پارامتر را در نظر گرفت. در ادامه به عوامل موثر و تاثیرگذار بر قیمت درب‌های ABS را بررسی خواهیم کرد. بخش‌های مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت درب‌های ABS عبارت‌اند از:

قیمت مواد اولیه

قیمت مواد اولیه بر روی تمامی تولیدات تاثیر می‌گذارد و فرقی نمی‌کند درب ABS باشد یا درب‌های چوبی یا درب‌های ضد سرقت. در تولید درب‌های ABS از مواد مختلفی چون چوب نراد، MDF و ABS استفاده می‌شود. علاوه بر این ها، تجهیزات مورد استفاده برای درب نظیر قفل، دستگیره و لولا نیز می‌تواند بر قیمت درب ABS تاثیر بگذارد. همچنین نصب تجهیزات لوکس و برای مثال استفاده از دستگیره‌های لوکس و قفل‌های مختلف و… می‌تواند بر قیمت نهایی تاثیر بگذارد.

نحوه ساخت

نحوه‌ی ساخت درب ABS می‌تواند مهم باشد زیرا نوع برش، دستگاه‌های مورد استفاده، اپراتور و… هر کدام می‌توانند بر کیفیت نهایی درب تاثیر بگذارند. بنابراین می‌بایست هنگام خرید درب‌های ABS به کیفیت و نحوه‌ی ساخت نیز توجه شود، زیرا یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار بر قیمت نهایی است.

برند تولیدکننده

برندهای مختلف در حال حاضر انواع مختلفی از درب ABS را با کیفیت‌های مختلف تولید می‌کنند. اما تمامی آن‌ها قیمت یکسانی ندارد. طبیعی است برندی که سابقه و خوشنامی بیشتری در ساخت و کیفیت درب‌های ABS دارد قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. پس برای خرید درب‌های ABS می‌بایست به برند تولید کننده نیز توجه کرد.

ضمانت نامه یا گارانتی

ضمانت نامه یا گارانتی کیفیت درب ABS را برای خریدار تضمین می‌کند. خریدار با وجود گارانتی یا ضمانت نامه از خرید خود مطمئن است. همچنین وجود ضمانت نامه‌های چندین‌ساله یا مادام العمر، هزینه‌های ناشی از تعمیر و نگهداری در طول سالیان متمادی برای خریدار کاهش می‌دهد. البته در این میان تعدادی از شرکت‌ها با توجه به میزان ضمانت نامه هزینه‌ای مازاد را در ابتدا دریافت می‌کنند که با توجه به افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری به صورت دوره ای، برای خریداران باز هم می‌تواند به صرفه باشد.

برای خرید درب درب ABS چندین راه وجود دارد. شاید مسیر سنتی حضور در بازار برای شناسایی و خرید درب باشد اما با توجه به وضعیت فعلی رفت و آمد و ترافیک، صرف این مقدار زمان شاید درست نباشد. از این رو بهتر است پیش از بازدید حضوری از فروشگاه‌های درب ABS، در فضای اینترنت به دنبال درب لابی باشیم. کاپیراش تولیدکننده انواع درب‌های ABS، یک سایت جامع از انواع درب‌های لابی است. شما می‌توانید سایت کاپیراش انواع درب‌های لابی و مدرن را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید با ارسال فرم درخواست مشاوره از مشاوره‌های رایگان کارشناسان فروش، این شرکت نیز بهره ببرید. سوالات متداول

کجا درب ABS بخریم؟

می‌توانید با استفاده از سایت کاپیراش درب‌های مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با تماس تلفنی با مرکز مشاوره کاپیراش در خرید درب ABS، اقدام به خرید و دریافت مشاوره بیشتر نمایید.

قیمت درب‌های ABS به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت درب‌های ABS به عواملی چون مواد اولیه، گارانتی محصول و برند تولید کننده بستگی دارد.

طرح دلخواه درب ABS وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید برای سفارش طرح دلخواه خود با تیم کاپیراش تماس بگیرید تا طرح مورد نظر شما به صورت اختصاصی طراحی و تولید شود.

درب‌های ABS چگونه اند؟

درب‌های ABS جزو بهترین نوع درب‌ها برای استفاده در مکان‌های مرطوب و نم دار هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند.

مهم‌ترین ویژگی درب‌های ABS چیست؟

زیبایی، قابلیت هماهنگی با دکوراسیون و چیدمان مختلف، دوام و… از مهم‌ترین ویژگی‌های درب‌های ورودی هستند.

تاکنون به مقدار بسیار زیادی از ویژگی‌های درب ABS را نام بردیم اما به صورت کلی می‌توان مهم‌ترین مزایای درب‌های ABS را این گونه نام برد:
  • این گونه درب‌ها امکان تخم گذاری، رشد و نمو حشرات موذی را کاهش می‌دهند
  • درب ABS به هنگام سوختن گاز مسموم کننده تولید نمی‌کنند
  • در مقابل رطوبت مقاوم هستند