درب ضد سرقت یکی از انواع درب‌های ورودی محسوب می‌شود. درب ‌های تولیدی معمولی گرچه از لحاظ استحکام، زیبایی و ماندگاری بسیار قوی هستند؛ اما در زمان خرید درب ضد سرقت به دنبال محصولی هستیم که دارای ضریب اطمینان فوق‌العاده باشد. این محصول دارای ویژگی‌های مختص به خود است؛ که همین امر آن را در بین انواع دیگر درب‌ ورودی متمایز می‌کند. اما چه نکاتی در طراحی این محصول رعایت شده است؛ که آن را خاص کرده است؟ در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی از درب ضد سرقت مدرن ارایه نماییم. جهت کامل کردن آگاهی و دانایی خود در این زمینه ما را تا انتهای این نوشتار همراهی کنید.
درب‌های ضد سرقت با هدف بالا بردن ضریب ایمنی و اطمینان، برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس به درون یک سازه، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بسیاری از ادارات و نهادها، وسایل و تجهیزاتی وجود دارد، که دارای ارزش زیادی هستند. وجود اسناد، مدارک، اوراق بهادار، وجوه نقد، طلا و جواهرات در یک مکان، نیاز به درب ضد سرقت را چندین برابر می‌کند. وجود درب ضد سرقت کمک می‌کند تا ایمنی سازه بالا برود. این امکان که فرد متجاوزی با شکستن یا آسیب رساندن به بخشی از درب ورودی، بتواند وارد محیط مورد نظر شود؛ با به‌کاربردن یک درب ضد سرقت به حداقل مقدار ممکن خواهد رسید. در طراحی داخلی یک درب ضد سرقت از فلزات مستحکم آهن و فولاد استفاده می‌شود. در ضمن تجهیزات ایمن سازی چندگانه‌ای نیز در این محصول استفاده می‌شود.
شیوه طراحی درب‌های ضد سرقت مدرن بسیار کاربردی است. طراح این محصول از وسایل تزیینی در نمای ظاهری درب استفاده نمی‌کند؛ زیرا سبک مدرن تاکید بر به کار بردن هر جز، به شرط کاربردی بودن آن دارد و هر جز اضافی را حذف خواهد کرد. افراد ساده پسند و مینیمال پسند این سبک را دوست دارند. به‌علاوه این سبک به دلیل استفاده از متریال کاربردی، قیمت مناسب‌تری نسبت به انواع دیگر درب‌های ضد سرقت دارد. از آنجا که سبک مدرن در کمال سادگی تاکید بر زیبایی دارد، به همین دلیل استفاده از یک دستگیره فلزی بزرگ و براق یا یک دسته جانبی برای باز کردن درب، در نمای ظاهری آن اشکالی ایجاد نمی‌کند و موجب افزایش زیبایی آن می‌شود.
سطح ظاهری این محصول از چوب ام دی اف، با انواع روکش ساخته می‌شود. هم‌چنین درب ضد سرقت سفارشی را می‌توان با انواع متریال مانند پی وی سی ضد آب کرد. استفاده از مواد عایقی مانند پشم شیشه و پشم سنگ کمک می‌کند تا محصولی ضد صدا و ضد حریق، طراحی و ساخته شود. در ساختار درونی این محصول نیز همان‌طور که ذکر شد از فلزاتی مانند آهن و فولاد استفاده می‌شود.
ساختار و طراحی درب ضد سرقت باید به‌گونه‌ای باشد؛ که بتواند وظایف مورد انتظار را برآورده نماید. در ادامه ویژگی که این محصول را متمایز می‌کند را معرفی می‌کنیم:

استراکچر درب ضد سرقت

تجهیزات ساختاری این محصول شامل موارد زیر است: • ورقه فولادی مقاوم قسمت میانی • چهار چوب داخلی فولادی مستحکم با ضخامت 18 تا 24 میلی متری • چهار چوب خارجی آهنی با ضخامت بالا • نوار عایق پلاستیکی در چهار چوب خارجی • استفاده از مواد عایق کننده در برابر حرارت و صوت

قفل درب ضد سرقت

مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش یک درب ضد سرقت قفل آن است. هرچه تعداد، ایمنی و قدرت قفل‌ها بالاتر باشد، محصولی ایمن‌تر خواهید داشت. قفل باید با کیفیت و اطمینان بخش باشد. به همین دلیل انواع قفل وارداتی ترک برای درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌علاوه برای این محصول، ممکن است از چند نوع قفل در قسمت‌های مختلف استفاده شود، تا ضریب ایمنی آن بالا برده شود.

روکش درب ضد سرقت مدرن

استفاده از چوب ام دی اف با روکش هایگلاس و پی وی سی بهترین انتخاب برای این محصول است. البته استفاده از روکش چوب طبیعی نیز در این محصول رایج است که می‌تواند زیبایی ظاهری آن را چندین برابر نماید.

اتصالات درب ضد سرقت مدرن

محل اتصال درب‌ها اگر درست ایمن سازی نشود؛ ممکن است تبدیل به قسمت آسیب‌پذیر شود. طراحی درب‌های ضد سرقت، این مشکل را تا حد زیادی رفع نموده است. در این محصول از آلیاژهای باکیفیتی استفاده می‌شود؛ که دارای ضخامت حداقل 1.5 سانتی متری باشند. اتصال آلیاژها باید با روش جوشکاری لیزری و به شیوه‌ای هنرمندانه انجام شود. جوشکاری هنرمندانه در این محصول علاوه بر بالا بردن ضریب اطیمنان محصول، از به‌وجود آمدن نقص‌های ظاهری جلوگیری می‌کند و نمای زیبایی، به درب ورودی می‌بخشد.

امروزه در کنار استفاده از انواع قفل‌ها برای ایجاد ایمنی در این محصول، از قفل‌های جانبی نیز می‌توان استفاده نمود. به این روش با سفارش مشتری کار شخصی سازی می‌شود. استفاده از قفل ایمنی دیجیتال، چشمی هوشمند، گیره شب بند، دزد گیر، دوربین هوشمند مدار بسته و ... مواردی هستند که می‌توانند یک درب ضد سرقت معمولی را به یک درب ضد سرقت مدرن هوشمند، تبدیل نمایند.
انواع درب ضد سرقت مدرن بر حسب جنس عبارت هستند از: • درب ضد سرقت فلزی • درب ضد سرقت چوبی • درب ضد سرقت کامپوزیتی • درب ضد سرقت HDF • درب ضد سرقت PVC انواع درب ضد سرقت از نظر کشور سازنده عبارت هستند از: • درب ضد سرقت ترک • درب ضد سرقت ایرانی • درب ضد سرقت ایتالیایی • درب ضد سرقت چینی
جهت خرید درب ضد سرقت مدرن باید به دقت نمای ظاهری، تجهیزات و ابزار یراق آن را مورد بررسی قرار دهید. توصیه ما این است که این محصول را از مراکز فروش معتبر و با دریافت شناسنامه و ضمانت نامه‌ی آن، خریداری نمایید. شرکت‌های معتبر با استفاده از تجهیزات دارای اصالت و کیفیت؛ ایمنی و زیبایی این محصول را در حد بسیار عالی مورد توجه قرار می‌دهند و محصولی کامل و بی نقص را تحویل مشتری خواهند داد. اگر تمایل دارید، هر محصولی را می‌توانید با سفارشاتی که خود در نظر دارید؛ هم‌چون استفاده از انواع قفل، به‌صورت شخصی، سفارش دهید و هر محصول را به درجه‌ای برسانید که اطمینان‌‌تان را تا بیشترین مقدار ممکن کسب نماید.
خوشبختانه این نوع درب در مقایسه با درب ضد سرقت لوکس و درب ضد سرقت کلاسیک دارای قیمت مناسبی است. دلیل این امر آن است که در این محصول مجبور به استفاده از چوب طبیعی نیستیم و به این شیوه می‌توانیم جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی انتخاب کنیم. با استفاده از چوب ام دی اف با انواع روکش؛ می‌توانیم ویژگی‌هایی مانند ضد آب بودن، ضد حشرات بودن، تمیزکاری آسان و سبک بودن را، به درب ضد سرقت بیافزاییم. قیمت این محصول در انواع طرح‌ها، با توجه به متریال و آپشن‌های متفاوت آن، فرق خواهد داشت. مدت زمان ضمانت نامه نیز هرچه بیشتر باشد قیمت محصول را اضافه خواهد کرد.
شرکت کاپیراش تولید کننده تخصصی انواع درب ورودی، داخلی، تجاری، لابی و ضد آب است. محصولات ما تمامی استانداردهای لازم را دارند و با کیفیتی ایده‌آل در زمره‌ی بهترین درب‌های ایرانی قرار دارند. با افزایش نرخ ارز و مشکلات کمبود بودجه احتمالی در زمان ساخت سازه؛ درب‌های ایرانی بهترین گزینه در زمان انتخاب انواع درب ضد سرقت محسوب می‌شوند. درب ضد سرقت مدرن کاپیراش در انواع طراحی و رنگ‌ بندی متنوع، آماده ارسال به آدرس مشتریان گرانقدر است. کارشناسان و مشاوران کاپیراش خدمات مشاوره‌ای در زمینه خرید یا دریافت قیمت انواع درب را ارایه می‌نمایند. جهت دریافت اطلاعات لازم در زمینه محصولات کاپیراش با ما تماس بگیرید.