درب MDF با روکش پلی اورتان، به‌ عنوان درب ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب‌های داخلی، با هدف ارتباط و کنترل بین فضاهای داخلی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب‌های ام دی ام با روکش پلی اورتان دارای مزایای ویژه‌ای هستند، که آن‌ها را در بین انواع درب داخلی متمایز می‌کند. در این مقاله قصد داریم ساختار این محصول و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعاتی را در این زمینه ارایه دهیم تا در زمان انتخاب آن با آگاهی کامل انتخابی درست داشته باشید. با ما همراه شوید.
پیش از هر چیز لازم است ساختار درب MDF را به دقت مورد بررسی قرار دهیم. ساختار اصلی این محصول از چوب مصنوعی ام دی اف ساخته شده است. MDF مخفف کلمات Medium-density fibreboard با معنای تخته فیبر با چگالی متوسط است. MDF از تکه‌های چیپس مانند چوبی درست می‌شود؛ که بعد از دفیبره شدن؛ به روش خشک فشرده شده‌اند. الیاف به دست آمده، توسط چسب مخصوص در رطوبت مناسب تبدیل به کیک فشرده می‌شوند. در نهایت محصول به دست آمده بعد از پرس شدن و سرد شدن در قطعات مورد نظر بریده و دسته بندی می‌شوند. ام دی اف با کیفیت مناسب، یک محصول وارداتی است و در داخل کشور روکش و رنگ مناسب بر روی آن اعمال می‌شود.
روکش پلی اورتان یک نوع روکش بسیار باکیفیت است که بر روی چوب، فلز، سنگ و ... با هدف رنگ آمیزی بسیار ایده‌آل و با دوام صورت می‌پذیرد. در ادامه کاربرد، مزایای و انواع این نوع پوشش رنگی با کیفیت را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

کاربرد روکش پلی اورتان

از این محصول به دلیل ویژگی‌های خاص، مقاومت بالا و ماندگاری زیاد آن، در موارد زیر استفاده می‌شود: ا برای رنگ کردن رویه نهایی پل‌ها، کشتی‌ها، فلزات در معرض آسیب‌های شیمیایی • در شرایط آب و هوایی نامناسب شرجی و با رطوبت بالا • در مجاروت املاح شیمیایی و مواد صنعتی • در مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، محیط‌های صنعتی و بهداشتی

ویژگی‌های پوشش پلی اورتان

پوشش رنگی پلی اورتان محصولی دو جزیی، بر پایه رزین پلی اورتان و شامل رزین و هاردنر است. این نوع رنگ دارای ویژگی‌های زیر است: • در زمان بسیار کوتاه و در درجه حرارت پایین سخت و خشک می‌شود • مقاومت بالایی در برابر نور خورشید، بارن‌های اسیدی، رطوبت، موارد شیمیایی، روغن‌های صنعتی، املاح و شرایط سخت آب و هوایی دارد • مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش دارد • چسبندگی و ماندگاری بالایی دارد • ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز دارد • سطحی صاف و یک‌دست ارایه می‌دهد و مشکل ناهمواری پوست پرتغالی را در رنگ‌های پودری حل می‌کند • دارای رنج متفاوت مات تا براق و تنوع رنگی بسیار بالایی است

انواع رنگ پلی اورتان

رنگ‌های پلی اورتان دارای کیفیت بالایی هستند و دارای دو نوع زیر هستند:

رنگ پلی اورتان بر پایه روغن

رنگ پلی اورتان بر پایه روغن دارای غلظت و ماندگاری بیشتری نسبت به نوع دیگر آن است. رنگ پلی اورتان بر پایه روغن، دیرتر خشک می‌شود اما دوام و طول و عمر بالایی دارد.

رنگ پلی اورتان بر پایه آب

رنگ پلی اورتان بر پایه آب غلظت کمتری نسبت به نوع دیگر آن دارد و به سرعت خشک می‌شود. به دلیل دوام و آسیب پذیری پایین این نوع رنگ؛ باید چندین لایه رنگ بر روی هم قرار بگیرد، تا بر ماندگاری آن افزوده شود و آسیب پذیر نباشد.

این محصول همان‌طور که ذکر شد؛ برای درب‌های داخلی استفاده می‌شود. درب ام دی اف با پوشش پلی اورتان نوعی درب سبک محسوب می‌شود. پوشش سطح رویه MDF در این نوع درب می‌تواند از چوب درختانی مانند راش، بلوط، گردو ... باشد. به دلیل استفاده از پوشش پلی اورتان در سطح رویی درب، تنوع رنگی این محصول بسیار بالا است. طراحی این محصول به‌گونه‌ای است که ظاهری ساده، زیبا و مدرن را برای ورود تداعی می‌کند. استفاده از طراحی ساده در عین حال زیبا کمک می‌کند تا این محصول بتواند خود را با بسیاری از سبک‌ها و چیدمان‌های داخلی متناسب کند. این محصول را می‌توان به‌صورت سفارشی و در طرح مورد نظر خود نیز سفارش دهید.
از آن‌جا که رنگ پلی اورتان دارای مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و عوامل شیمیایی است، این محصول به عنوان درب ضد آب نیز معرفی می‌شود. به همین دلیل در زمان تمیزکاری و شستشوی این محصول، می‌توان از آب و رطوبت استفاده کرد. از سوی دیگر رنگ پلی اورتان از تجمع باکتری و میکروب جلوگیری می‌کند و به عنوان درب آنتی باکتریال معرفی می‌شود. بر خلاف انواع درب تمام چوب که با وجود قیمت بالا توان مقاومت در برابر هوای شرجی و پر رطوبت را ندارند، این محصول بهترین انتخاب برای شرایط آب و هوایی پر رطوبت محسوب می‌شود.
این محصول علاوه بر چوب ام دی اف می‌تواند روکشی از نوع چوب طبیعی نیز داشته باشد که رنگ پلی اورتان در نهایت بر روی روکش آن اعمال می‌شود. علاوه بر موارد فوق درب باید دارای ابزار و یراق آلات با کیفیت نیز باشد. لولا، دستگیره، قفل از مواردی است که در یک درب ورودی لازم است با کیفیت بالا انتخاب و با دقت نصب شود. این محصول می‌تواند به‌صورت یک لنگه یا دو لنگه طراحی شود. هم‌چنین از MDF با روکش پلی اورتان، جهت ساخت درب‌های کشویی نیز استفاده می‌شود. در نمای ظاهری این محصول نیز می‌توان از انواع قاب و طراحی سبک مدرن استفاده شود. چهار چوب این محصول باید دارای کیفیت بالا و استحکام زیاد باشد، تا بر مزایای این نوع درب داخلی بیافزاید.
جهت خرید این محصول دقت داشته باشید که باید محصولی بدون عیب و نقص را تحویل بگیرید. نوع ام دی اف به کار رفته باید دارای کیفیت بالایی باشد. هم‌چنین جهت ماندگاری بیشتر این نوع درب بهتر است از رنگ پلی اورتان بر پایه روغن استفاده شود. با سفارش درب MDF با روکش پلی اورتان بنابر سلیقه خود می‌توانید دربی شخصی با معیارهای متناسب با فضای داخلی خود را به‌دست آورید. خرید این محصول را از مراکز معتبر انجام دهید تا در کیفیت اجزای درب بیشترین اطمینان را داشته باشید. در زمان خرید نیز ضمانت نامه درب را دریافت نمایید.
قیمت درب MDF با روکش پلی اورتان با توجه به ابعاد، طراحی نوع رنگ به‌کار رفته، نوع ابزار و یراق آلات مورد استفاده تعیین می‌شود. درب MDF با روکش پلی اورتان قیمت بالاتری نسبت به درب MDF با روکش هایگلاس دارد. دلیل این امر کیفیت بالا و مقاومت زیاد پوشش رنگی پلی اورتان است. در زمان قیمت گذاری این محصول عواملی مانند مدت زمان ضمانت نامه بر قیمت درب MDF با روکش پلی اورتان تاثیر می‌گذارد و قیمت را افزایش خواهد داد. این محصول به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری زیاد در نقاط مختلف یک فضای داخلی، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و یک درب همه‌ کاره محسوب می‌شود.
شرکت کاپیراش تولید کننده انواع درب‌های ورودی، داخلی، لابی، تجاری و ضد آب است و انواع این محصولات را به صورت آماده و سفارشی پس از طراحی و تولید عرضه می‎‌نماید. جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه انواع درب،دریافت قیمت انواع درب و نیز خرید آن می‌توانید با کارشناسان و مشاوران کاپیراش تماس بگیرید.