درب ضد آب

کاربرد درب در زندگی انسان‌ها از گذشته تا به امروز مشهود بوده است. درب یک وسیله کاربردی، مهم و ضروری برای هر سازه خانگی یا اداری محسوب می‌شود. انواع درب با اهداف عمومی که از یک درب انتظار داریم، ساخته می‌شوند. در این میان درب ضد آب، به عنوان یک محصول کاربردی، باید دارای ویژگی‌های مهمی در ساختار و طراحی خود باشد؛ تا بتواند این وظیفه را به بهترین شکل انجام دهد. برنامه‌ریزی در زمینه خرید مبلمان اداری و منزل کمک می‌کند تا فضای بهینه و کاربردی را ایجاد نمایید و به این روش از وقت، انرژی و زندگی خود بیشترین بهره را ببرد. در هنگام خرید درب اداری ضد آب یا درب خانگی ضد آب، چه نکاتی را باید مورد توجه قرار دهیم؟ درب ورودی ضد آب چه متریالی دارد؟ کاربرد درب‌های ضد آب چیست و کجا مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ ساختار این محصول به دلیل اهداف خاص آن دارای اهمیت است. در زمان انتخاب نوع این محصول باید تمام ریزه‌کاری‌ها و جزییات ساختاری انواع دربهای ضد آب را بدانید؛ تا بتوانید درب مناسب خود را انتخاب نمایید. در این مقاله اطلاعات جامعی جهت رسیدن به پاسخ سوالاتتان و به‌دنبال آن داشتن انتخابی درست، ارایه شده است.

درب ضد آب چیست؟

ارایه یک تعریف کامل و درست از این محصول کمک می‌کند تا بدانیم، به‌صورت دقیق باید به دنبال چه چیزی باشیم؟ یک درب پیش از آن‌که در هر زمینه‌ای کاربردی باشد؛ باید تعریف یک درب کامل را داشته باشد. یعنی توانایی باز و بسته شدن، قفل شدن، و محافظ بودن به شکل معمولی را داشته باشد. اما در صورت ضد آب بودن درب؛ علاوه بر موارد ذکر شده باید دارای مقاومت خوبی در برابر رطوبت، آب و عوامل قارچی و میکروبی، که به واسطه حضور در یک محیط مرطوب به‌وجود می‌آیند، را داشته باشد. آب عنصر آرام، اما سرسختی است؛ این به آن معنا است که می‌تواند در زمان طولانی کوه را بشکافد و سنگ را سوراخ کند. به همین دلیل درب‌های ضد آب، باید آن‌قدر مقاومت داشته باشند، که در زمان بسیار طولانی نیز دچار خوردگی یا پوسیدگی نشوند و ماندگاری و نمای ظاهری خود را تا سالیان طولانی حفظ نمایند.

انواع درب های ضد آب

با توجه به متریال ذکر شده، انواع دربهای ضد آب را با ذکر جزییات هر یک، معرفی می‌کنیم. با دانستن مزایای و معایب هر یک از این محصولات می‌توانید تصمیمات درستی در زمینه انتخاب این محصول به‌دست آورید. انواع درب های ضد آب عبارت هستند از:

درب ضد آب pvc

پلی وینیل کلراید، که به‌صورت مخفف با نماد PVC نشان داده می‌شود؛ نوعی پلاستیک بسیار کاربردی در صنعت پتروشیمی است. متریال پی وی سی ارزان قیمت است و این یک مزیت بزرگ برای آن محسوب می‌شود. درب ضد آب پی وی سی، در واقع دارای روکشی از جنس پی وی سی است و لایه زیرین درب از چوب تشکیل شده است. دو نوع درب چوبی پی وی سی عبارت هستند از:

MDF با رویه پی وی سی

ام دی اف یک چوب مهندسی شده با چگالی بالا است که در برابر نفوذ و آسیب حشرات ایمن است. وزن این چوب کم است و قیمت مناسبی نیز دارد. کار با چوب MDF بسیار آسان است و سرعت اجرای کار را زیاد می‌کند. درب MDF با رویه پی وی سی، مزایای چوب ام دی اف و پلیمر شیمیایی پی وی سی را شامل می‌شود. این عامل سبب افزایش ویژگی‌های مثبت درب ام دی اف با روی پی وی سی خواهد شد. ساخت درب ورودی، درب اتاقی و درب سرویس بهداشتی با این متریال رایج است. این محصول قیمت مناسبی دارد.

HDF با رویه پی وی سی

اچ دی اف نیز یک چوب مهندسی شده با چگالی متوسط است. کیفیت اچ دی اف از نظر فشردگی بافت از ام دی اف کمتر است و قیمت کمتری نیز دارد. درب HDF با رویه پی وی سی نیز یک محصول با خاصیت ضد آب بودن است که مقاومت بالایی نیز دارد. این درب به دلیل قیمت مناسب خود در طراحی و ساخت معماری مدرن، برای درب داخلی آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درب ضد آب upvc

یو پی وی سی نیز یکی از محصولات پتروشیمی محسوب می‌شود که دارای کیفیت بسیار بالاتری از پی وی سی است. این ماده انعطاف پذیر نیست و نوعی پلاستیک بسیار فشرده محسوب می‌شود. از UPVC برای ساخت درب و پنجره دو جداره و درب ضد آب شیشه خور نیز استفاده می‌شود. درب UPVC گرچه مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارد اما دارای یک ویژگی منحصر به‌فرد دیگر نیز هست. وجود کلاف عایق بر دور لبه‌های درب؛ مانع از نفوذ رطوبت به داخل آن می‌شود. هم‌چنین علاوه بر این‌که این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه دارد؛ یک عایق مناسب در برابر گرما و سرما است و صرفه‌جویی در مصرف انرژی توسط این محصول مشهود است. قیمت درب ضد آب upvc نیز با توجه به کارایی آن بسیار مناسب است.

درب ضد آب abs

ABS یک پلیمر نفتی است و نوعی پلاستیک مقاوم محسوب می‌شود. درب‌های ای بی اس نیز در لایه درونی خود دارای ام دی اف با قطر 3 میلی متر هستند. لایه بیرونی آن‌ها نیز، از ورقه‌های ضد آب ABS با قطر 1.2 میلی متر تشکیل شده است. این لایه بر روی درب پرس می‌شود تا مانع از ورود آب و رطوبت به داخل چوب شود. اما برای احتیاط بیشتر و جلوگیری از نفوذ رطوبت، چهار چوب درب را توسط کلاف چوب روسی می‌پوشانند. این درب به دلیل ساختار مناسب خود برای درب سرویس بهداشتی، درب حمام و درب دستشویی بسیار مناسب است.

درب ضد آب فایبر گلاس GRP

درب فایبر گلاس از متریالی مقاوم در برابر رطوبت، آب و بخار آب تشکیل شده است. این درب از کارخانه با قالب خواسته شده طراحی می‌شود؛ زیرا امکان برش خوردن و ایجاد تغییرات در محل اجرا را ندارد. در صورت وجود مشکل در ابعاد یا ایجاد تغییرات در اندازه درب، باید به کارخانه ارجاع داده شود. قیمت درب ضد آب فایبر گلاس GRP سرویس بهداشتی به دلیل محدودیت تولید این محصول بنابر شرایط تولیدی تعیین می‌شود. قیمت درب ضد آب فایبر گلاس GRP سرویس بهداشتی از بقیه درب‌ها بیشتر است. این محصول به دلیل مقاومت زیاد و نمای ایده‌آل و زیبای خود از نوع درب‌های ضد آب محبوب، محسوب می‌شود.

درب ضد آب پلی وود

درب‌های ضد آب پلی وود، در ساختار درونی خود نیز دارای متریال مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند. متریال اصلی این درب نیز از مواد پلیمیری ضد آب پلی پروپیلن و پی وی سی تشکیل شده است. مواد اولیه کامپوزیتی مانند الیاف چوبی و رزین‌های پلیمری نیز در این محصول استفاده شده است و آن را تبدیل به یک درب با ویژگی ضد آب بودن و با کیفیت بالا، می‌نماید. درب‌های پلی وود، ضد حریق نیز هستند و در صورت بروز حادثه آتش سوزی از انتقال آتش به دیگر نواحی جلوگیری می‌کنند. قیمت درب پلی وود با توجه ساختار و کیفیت آن بسیار مناسب است.

کاربرد درب ضد آب

از درب‌های ضد آب به‌عنوان درب ورودی و درب داخلی استفاده می‌شود. درب ورودی اداری یا درب ورودی منزل باید بتواند در برابر رطوبت، باران و هوای مرطوب مقاومت خوبی داشته باشد. به عنوان درب داخلی نیز از آن انتظار داریم در بعضی مکان‌های داخلی مانند درب حمام، درب دستشویی، درب سرویس‌های بهداشتی، درب تراس، درب استخر، در سونا و مواردی از این دست که بیشتر در معرض رطوبت هستند؛ ضد آب باشند. از سوی دیگر، این درب‌ها به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی بیشتر، نیازمند تمیزکاری مکرر هستند. همین‌که یک درب دارای ویژگی ضد آب بودن است؛ به آن معنا است که؛ می‌توانید آن را بشویید یا با دستمال مرطوب تمیز کنید؛ بدون آن‌که نگران پوسیدگی یا خراب شدن آن شوید.

5 ویژگی مهم درب های ضد آب

یک درب به‌عنوان محصولی با مقاومت بالا در برابر آب، باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:
  • مستحکم باشد
  • در برابر ضربه ایمن باشد
  • در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشد
  • در برخورد با آب به مرور زمان پوسیده نشود و ظاهر و نمای خوب خود را حفظ نماید
  • در برابر نفوذ میکروب، حشرات و انواع قارچ‌ها ایمن باشد
  • درب ضد آب کاپیراش

    شرکت کاپیراش تولید کننده تخصصی انواع درب ورودی و داخلی است. متخصصان طراحی و تولید ما بهترین محصولات را با طراحی بسیار عالی و کیفیت مطلوب تولید می‌کنند. در صورت تمایل می‌توانید محصول مورد نظر خود را ثبت نمایید و در صورت نیاز از راهنمایی و مشاوره کارشناسان ما استفاده نمایید. شرکت کاپیراش، سه نوع درب ضد آب زیر را تولید می‌نماید:
  • درب پلی وود کاپیراش
  • درب ABS کاپیراش
  • درب PVC کاپیراش
  • انواع متریال درب های ضد آب

    دربهای ضد آب نیاز به متریالی دارند که بتواند ویژگی‌های فوق را در خود داشته باشند. اگر جوهره و ماهیت اصلی یک درب از نوع ضد آب باشد، بسیاری از مشکلات از همان ابتدا حل شده است. به عنوان مثال شیشه عنصری است که همه ویژگی‌های فوق را در خود دارد. امروزه مواد شیمیایی و پلیمری خاصی مانند PVC، UPVC و GRP نیز با ویژگی اصلی ضد آب بودن خود، نیازهای این محصول را رفع می‌کنند. در مقابل درب چوبی و درب فلزی هم وجود دارند؛ که به دلیل ویژگی‌های خوبی مانند سبکی وزن، قیمت مناسب، تنوع رنگ، راحتی اجرا و ...، نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. برای این دو متریال نیز راه‌کارهای مناسبی اندیشیده شده است تا بتوانند در برابر نفوذ آب به ایمنی و اطمینان قابل توجهی دست بیابند. استفاده از انواع روکش‌های ضد آب یا رنگ‌های ضد آب می‌تواند بسیاری از درب‌ها را تبدیل به درب ضد آب نماید.

    درب شیشه ای ضد آب

    محصولاتی مانند انواع درب شیشه ای نیز در کاپیراش تهیه می‌شود؛ که امکان استفاده از آن‌ها به عنوان درب سرویس بهداشتی، درب حمام، درب دستشویی امکان پذیر است. شیشه یک عنصر مناسب ضد آب محسوب می‌شود. این درب‌ها نمایی زیبا و مدرن به فضای سرویس بهداشتی می‌بخشند. انواع درب شیشه ای کاپیراش عبارت هستند از:
  • درب شیشه ای فریم لس کاپیراش
  • درب شیشه ای دارای قاب کاپیراش
  • درب شیشه ای اتوماتیک
  • سفارش درب ضد آب

    درب‌های ضد آب به عنوان درب دستشویی، درب حمام، درب سرویس بهداشتی، درب سونا، درب استخر و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش از سفارش آن، باید نوع درب را انتخاب نمایید. این کار را با توجه به متریال و قیمت درب انجام دهید. ثبت سفارش خرید درب ضد آب به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. کارشناسان ما با حضور در مکان مورد تقاضا، اقدام به اندازه گیری دقیق می‌کنند و درب مورد نظرتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت تولید می‌نمایند.

    خرید درب ضد آب

    جهت خرید این محصول با نمایندگی‌های فروش معتبر ارتباط برقرار کنید. درب‌های ضد آب به دلیل ساختار ویژه خود، باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشند. کوچک‌ترین بی‌توجهی در ساخت کلاف دور درب یا اتصالات و جزییات، ضد آب بودن آن را زیر سوال می‌برد و آن را تبدیل به یک درب معمولی خواهد کرد. خرید اینترنتی درب ضد آب نیز کار را برایتان آسان می‌نماید. پیش از خرید از صفحات کاپیراش دیدن فرمایید و بهترین درب ضد آب را خریداری کنید.

    قیمت درب ضد آب

    قیمت این محصول با توجه به متریال و متراژ آن تعیین می‌شود. درب ضد آب قیمت مناسب را می‌توانید در صفحه محصولات کاپیراش پیدا نمایید. ممکن است تمایل به خرید درب سرویس بهداشتی ارزان قیمت داشته باشید. اگر این درب دارای ساختار مناسب و طراحی درستی باشد؛ ارزان بودن آن اشکالی ندارد و در نهایت کیفیت مناسبی نصیبتان خواهد شد. مراکز فروش دربهای ضد آب معتبر، در ساخت این نوع درب، نهایت دقت را انجام می‌دهند. در نهایت هم برای اطمینان خاطر مشتری از کارت ضمانت نامه استفاده می‌نمایند.

    قیمت درب ضد آب

    قیمت این محصول با توجه به متریال و متراژ آن تعیین می‌شود. درب ضد آب قیمت مناسب را می‌توانید در صفحه محصولات کاپیراش پیدا نمایید. ممکن است تمایل به خرید درب سرویس بهداشتی ارزان قیمت داشته باشید. اگر این درب دارای ساختار مناسب و طراحی درستی باشد؛ ارزان بودن آن اشکالی ندارد و در نهایت کیفیت مناسبی نصیبتان خواهد شد. مراکز فروش دربهای ضد آب معتبر، در ساخت این نوع درب، نهایت دقت را انجام می‌دهند. در نهایت هم برای اطمینان خاطر مشتری از کارت ضمانت نامه استفاده می‌نمایند.

    کلام آخر

    این مقاله برای معرفی درب‌های ضد آب نگارش شده است. با توجه به ساختار و ویژگی‌های هر نوع درب، می‌توانید اقدام به ثبت سفارش یا خرید انواع درب نمایید. درب‌های ضد آب مناسب می‌توانند تا سالیان طولانی ماندگاری خود را حفظ نمایند. در زمان طراحی و تولید این نوع درب تمام نکات و موارد ایمنی و جزییات ریز، مورد توجه قرار گرفته شده است؛ تا مبادا آب، از یک نقطه کوچک آن نفوذ نماید. توضیحات تکمیلی هر نوع درب را می‌توانید از مشاوران ما دریافت نمایید. جهت دریافت قیمت انواع درب و خرید آن نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید. هدف ما در شرکت کاپیراش ارایه بهترین‌هاست. ما دوست داریم همراه همیشگی‌تان باشیم و برای آن‌که لایق این همراهی باشیم؛ بهترین‌ها و بدون نقص‌ترین‌ها را برایتان تدارک دیده‌ایم.