CATALOGUE



















درب لوکس داخلی، برای فضاهای داخلی و درونی یک ساختمان طراحی شده است. از مهم‌ترین ویژگی این درب‌ها می‌توان به تنوع در طراحی، جنس مواد اولیه مختلف، زیبایی و… اشاره کرد. درب داخلی لوکس در ساختمان‌های اداری و خانگی وظیفه دارد تا اتاق یا سایر فضاهای را از بخش مرکزی جدا کند. در عین حال این جدایی نمی‌بایست به گونه‌ای باشد که دکوراسیون تحت تاثیر قرار گیرد. همگن بودن و هم فضا بودن از دیگر ویژگی درب لوکی داخل است. به این خاطر خریداران درب‌های لوکس، اقدام به سفارشی‌سازی درب می‌کنند. درب لوکس سفارشی‌سازی شده در تمامی جزییات رنگی و طراحی، مطابق با آنچه در فضا وجود دارد یا وجود خواهد داشت طراحی می‌شوند.
همان طور که از نام این درب‌ها پیداست، مواد اولیه ساخت این درب‌ها نیز باید لوکس باشد. بنابراین می‌توان پیش از خرید درب لوکس داخلی گمان قطعی داشت که قیمت بالاتری را در مجموع خواهند داشت. مواد پرکاربرد در ساخت درب لوکس داخلی عبارت‌اند از:

فلزات

فلزات مهم‌ترین بخش از درب‌های لوکس را تشکیل می‌دهند. در لایه‌های پنهانی و زیرین درب لوکس از فلزات استفاده می‌شود. هرچند که برای بخش‌هایی مانند چارچوب نیز استفاده از فلزاتی چون آهن، استیل ضد زنگ و آلومینیوم مرسوم است.

چوب

بخشی از درب لوکس داخلی از چوب ساخته شده است. چوب‌های استفاده شده در درب لوکس داخلی می‌توانند طبیعی باشند. از جمله چوب‌های طبیعی می‌توان به چوب درختانی چون راش، نراد روسی، کاج و… اشاره کرد. علاوه بر این در ساخت درب‌های لوکس داخلی از‌ام دی اف، هایگلس و سایر چوب‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

فلزات خاص

هنگام طراحی درب لوکس داخلی در برخی از تجهیزاتش مثل دستگیره بیرونی و داخلی، لولاها و… می‌توان از فلزات خاص استفاده کرد. از جمله این فلزات می‌توان به نقره، برنز اشاره کرد. دستگیره‌هایی از جنس نقره و حتی با روکش طلا بسیار پرکاربرد و محبوب هستند. علاوه بر این در بخش از طراحی‌ها از برنز برای ساخت لولوها استفاده می‌شود.

ابزارهای الکترونیکی

درب‌ای لوکس داخلی امنیتی مناسب نیز دارند. این درب‌ها در بخش قفل می‌توانند به وسیله‌ی سیستم‌های پیشرفته تجهیز شوند. سیستم شناسایی چشمی، قفل‌های چند منظوره و… بخشی از تجهیزات الکترونیکی هستند که به درب‌های لوکس داخلی افزوده می‌شوند.

پشم شیشه و پشم سنگ

درب‌های لوکس در بیشتر موارد عایق صدا و لرزش هستند. پشم شیشه و پشم سنگ از جمله مواد مقرون به صرف و با کیفیت جهت ایجاد چنین ویژگی در درب‌ها هستند. مواد موثر دیگری نیز در درب‌های لوکس داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما مهم‌ترین آن‌ها را با هم مرور کردیم.

قیمت درب لوکس داخلی متناسب با مواد اولیه‌ی آن تغییر می‌کند اما این تنها فاکتوری نیست که بر روی قیمت نهایی درب لوکس داخلی تاثیرگذار است. از جمله نکات مهم و اثرگذار بر قیمت درب لوکس عبارت است از:

طراحی

طرح لوکس درب داخلی می‌تواند از پدیده‌های مختلفی الهام بگیرد. در واقع طراح درب‌های لوکس داخلی به صورت اختصاصی اقدام به طراحی می‌نماید و از این رو جذابیت و تک بودن آن بسیار می‌تواند به چشم بی‌آید.

مواد اولیه

در مورد مواد اولیه پیش‌تر گفتیم. اما به صورت کلی با توجه به قیمت دلار در ایران، احتمال این که قیمت درب‌ها دچار نوسانات مختلفی شوند وجود دارد. بنابراین یکی از عوامل موثر بر قیمت درب لوکس داخلی قیمت است.

سبک

سبک کلی درب لوکس است اما آن چه در طراحی وجود دارد می‌تواند مدرن یا کلاسیک باشد. این هنر طراح است که چگونه می‌تواند با المان‌های مختلف استاندارد نوینی از درب لوکس داخلی ایجاد کند.

تکنولوژی مورد استفاده

مقصود از تکنولوژی مورد استفاده، در دو بخش طراحی و تولید است. تعدادی از درب‌ها با دستگاه‌های بروز تهیه می‌شوند. بهترین طراحان ساعت‌ها بر روی ان زمان می‌گذارند. در نقطه‌ی مقابل تعدادی از درب‌های لوکس داخلی با دست و به صورت اختصاصی نیز ساخته می‌شوند که قیمت‌گذاری آن‌ها کاملا متفاوت با درب‌هایی است که با دستگاه ساخته می‌شوند.

برند تولیدی

برند‌ها یا نام‌های تجاری با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، طراحی، کارمندان، اپراتورها، تکنولوژی دستگاه‌های مورد استفاده و… جایگاهی در صنعت ساخت و فروش درب دارند. بنابراین گاهی قیمت‌ها بستگی به برند تجاری و رفتار آن‌ها در بازار دارد.

ضمانت نامه و گارانتی

هیچ بخشی به اندازه‌ی ضمانت نامه بدون قید و شرط در خرید درب، به خریدار حس خوب اطمینان و خرید خوب را القا نمی‌کند. پس برای خرید درب به نوع و چند و چون ضمانت نامه توجه کنید. شاید کمی داشتن یک ضمانت خوب بر قیمت نهایی کالا تاثیر بگذارد اما به نظر می‌رسد در طولانی مدت هزینه تعمیر و نگهداری را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

شرکت‌های مختلف تولیدی در حال حاضر درب لوکس داخلی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. در حال حاضر چندین روش برای خرید درب لوکس داخلی وجود دارد. سنتی روش آن است که به بازار خرید و فروش درب‌ها مراجعه کنید و با توجه به اندازه و جنس مورد نظر، اقدام به خرید نمایید. در این بین ممکن است از فروشگاه‌هایی خرید کنید که تنها فروشنده هستند. و در نقطه‌ی مقابل با فروشگاه‌هایی مواجه شوید که تولیدکننده و فروشنده هستند. و محصولات خود را عرضه می‌کنند در این صورت شاید از نظر قیمتی و گارانتی وضعیت بهتری را نیز تجربه کنید روش دیگری که برای خرید درب لوکس داخلی وجود دارد این است که از سایت‌ها و فروشگاه‌ها اقدام به خرید درب نمایید. شرکت کاپیراش یک فروشگاه برای خرید درب‌های مختلف داخلی است. شما می‌توانید انواع درب‌های لوکس داخلی را در این سایت بدون هیچ مشکلی ملاحظه کنید. ویژگی‌هایی آن را بینید و مقایسه کنید. در این حالت انتخاب بیشتری نیز خواهید داشت. علاوه بر این کاپیراش می‌تواند مشاوره‌های رایگان خرید انواع درب اداری و تجاری را به خریداران به صورت رایگان ارایه دهد.